Symulacje zjawisk fizycznych w grach – demonstracja
Aby zobrazować możliwości nowej rodziny układów Fermi, Nvidia przygotowała program demonstracyjny Supersonic Sled, zgodny z bibliotekami DirectX 11. Wykorzystano w nim intensywnie teselację, mapowanie przemieszczeń, efekty cząsteczkowe oraz zastosowano obliczenia zjawisk fizycznych przy użyciu technologii PhysX.
Dzięki zastosowaniu praw fizyki ciało pilota po katastrofie staje się naturalnie bezwładne (1), jego twarz wygina się w zależności od pędu wiatru, budynek
stacji oraz most rozpadają się w realistyczny sposób na tysiące (2) lub miliony (3)
(w zależności od ustawień) kawałków, a pył i dym wyglądają jak w naturze (4).
Demo to pokazuje, jak ważne stały się w grach symulacje efektów fizyki. Jedną z gier, w których np. zastosowano efekty cząsteczkowe (przemieszczanie się dymu, kurzu, mgły), jest Dark Void.