Ruchome mapy
Zapisz projekt, klikając Save, i naciśnij Open playback, by wypróbować animację ścieżki. Jeśli jest za wolna lub za szybka, czas odtwarzania zmienisz, wprowadzając nową wartość w polu Playback time.
Położenie obiektu na mapie ilustruje czerwony marker. Możesz go zastąpić innym symbolem. Kliknij czerwoną ikonę w dymku z opcjami punktu początkowego trasy. W palecie z ikonami przejdź do zakładki Google i znajdź ikonę symbolizującą rower.
Jeśli planujesz zmianę w czasie wycieczki środka transportu, możesz to zilustrować zmianą ikony w odpowiednim momencie animacji. Znajdź punkt ścieżki odpowiadający miejscu zmiany transportu i kliknij go myszą. Jeśli chcesz, by dalsza część trasy była ilustrowana przez inną ikonę, kliknij symbol rowerzysty znajdujący się poniżej słów On departure i wybierz nową ikonę.
Jak prezentacja będzie się zachowywała po wprowadzonych zmianach, możesz sprawdzić, przesuwając myszą ikonę z zegarem na zielonej linii czasu powyżej okna z mapą. Aby uwzględnić miejsca, w których zatrzymasz się na dłuższy odpoczynek, kliknij właściwy punkt ścieżki, by wywołać dymek z ustawieniami.
Zmień nazwę, klikając edit, a następnie kliknij stop here. Pojawi się pole do wpisania czasu odjazdu z danego miejsca. Jeśli zaznaczysz opcję relative, będziesz mógł określić czas postoju w minutach i godzinach. Zajęcia podczas postoju możesz zilustrować, wybierając odpowiednią ikonę pod napisem During pause.
Na stronie Animaps kliknij General i zmień opcję Use advanced features na On. W menu po lewej stronie pojawi się nowa zakładka – Viewpoints and speeds. Znajdziesz w niej wpis Starting viewpoint, czyli układ mapy, jaki ustaliłeś w 3 kroku pierwszego warsztatu. Teraz możesz dodać kolejne.
Ustaw znacznik na linii czasu w miejscu, w którym chcesz zmienić widok mapy,
i kliknij link Create new viewpoint. Jeśli chcesz zmodyfikować widok, rozwiń jego opcje w zakładce Viewpoints and speeds, ustaw nowy widok dla danego punktu i kliknij Set from map.