Ruchome mapy
Aby dodać fotografię, rozwiń w menu z lewej strony zakładkę Images. Po kliknięciu Load zdjęcie zostanie zaimportowane do prezentacji. Jeśli jest w nim zapisany geotag, pojawi się od razu we właściwym miejscu.
Kliknij zdjęcie w celu wywołania dymku z opcjami. Tam określisz, kiedy ma się pojawić zdjęcie. Jeśli chcesz, by się wyświetliło, gdy animacja ścieżki dojdzie do miejsca widocznego na zdjęciu, kliknij punkt ścieżki najbliższy temu miejscu, skopiuj czas i wprowadź go do ustawień zdjęcia.
Obraz możesz także dodać, klikając ikonę z aparatem w narożniku mapy i ustawiając kursor w dowolnym miejscu na mapie. Jeśli zamiast aparatu wybierzesz ikonę z kartką, będziesz mógł wyświetlić na mapie pole z tekstem. Moment wyświetlenia opisu określasz w podobny sposób jak w przypadku fotografii.
Wszystkie elementy prezentacji w Animaps można edytować. By przenieść dodane obiekty, wystarczy złapać je myszą i przeciągnąć w nowe miejsce. Aby zmodyfikować przebieg ścieżki, rozwiń zakładkę Markers i kliknij link edit route. Ścieżka zmieni kolor na niebieski, a wszystkie punkty staną się aktywne. Po zakończeniu procesu edycji kliknij odnośnik finish editing.
W każdej chwili możesz też edytować szybkość pokonywania trasy. Rozwiń zakładkę Timeline. Zobaczysz listę wszystkich punktów ścieżki. Jeśli dla prezentacji czas ma znaczenie, wybierz kluczowy punkt, np. wyznaczoną przerwę, i kliknij go. Mapa zostanie wyśrodkowana na wybranym punkcie i pojawi się dymek z opcjami.
Jeśli chcesz, by punkt ten został osiągnięty np. 2 godziny po starcie, zaznacz opcję from start i w polu after wpisz 2 godziny. Aplikacja zmodyfikuje czas osiągnięcia pozostałych punktów.