Szybka droga do celu
PC Format 9/2009
W celu wywołania akcji jakiegoś programu nie musisz go uruchamiać. Wystarczy wybrać odpowiednią pozycję z menu kontekstowego. Ten przydatny element interfejsu Windows warto porządkować i rozbudowywać.
1
Załóżmy, że chcesz usunąć pozycję Edytuj widoczną w menu kontekstowym plików dokumentów Worda w formacie DOC. Pozycję Edytuj zobaczysz, gdy klikniesz prawym klawiszem myszki ikonę dokumentu Worda w formacie DOC. Pozycja ta jest na ogół zbędna, bo i tak najczęściej plik do edycji otwierasz w Wordzie dwukrotnym kliknięciem.
2
Uruchom program ShellMenuView. Odnajdź na liście pozycję o nazwie &Edytuj,
ale właściwą dla rozszerzenia .doc.
3
Po zaznaczeniu właściwego wpisu na widocznej w oknie programu liście elementów menu kontekstowego możesz dokonać dezaktywacji na kilka sposobów. Po pierwsze, możesz kliknąć wybraną pozycję prawym klawiszem myszki i wybrać z menu kontekstowego pozycję Wyłącz zaznaczone pozycje. Po drugie, po zaznaczeniu pozycji, która ma być dezaktywowana, możesz wcisnąć na klawiaturze klawisz [F7]. Trzecia możliwość to dezaktywacja poprzez kliknięcie ikony .
W wyniku dezaktywacji wpis dla danej pozycji w kolumnie Wyłączone zmieni się na Tak.
4
Po dezaktywacji warto sprawdzić, czy faktycznie została dokonana. Ponownie kliknij prawym klawiszem plik Worda. Widoczna wcześniej pozycja Edytuj przestała się pojawiać.