1. miejsce - Sjcam SJ5000 Wi-Fi
Kamera, która jest przykładem „wyważonego” produktu. W żadnej części testu (wyposażenie, możliwości, obsługa, jakość nagrań) nie jest najlepsza,
a mimo to średnia wszystkich ocen cząstkowych przekłada się na najlepszą ocenę końcową. Wyposażenie kamery jest typowe – ma ona ekran, kilka przycisków, kontrolek i złączy, wbudowany interfejs Wi-Fi,
a w komplecie wodoszczelną obudowę i kilka uchwytów. Umożliwia zapis filmów Full HD z szybkością 30 kl./s, a także robienie zdjęć o rozdzielczości do 14 Mpix. Użytecznymi dodatkami są tryby robienia zdjęć z interwałem
i rejestratora samochodowego oraz funkcja wykrywania ruchu. Jakość nagrań
w dzień i w nocy, a także parametry obrazu (kąt widzenia, rozdzielczość, kolory) nie budzą większych zastrzeżeń. Uwagi mamy do jakości wykonania menu ekranowego (jest ono brzydkie, mało intuicyjne i nie do końca przetłumaczone na polski) oraz aplikacji mobilnej (też nie wygląda ładnie, a poza tym nie umożliwia podglądu zapisanych nagrań).
PLUSY:
- Bogate wyposażenie
- Ciekawe funkcje
- Bardzo dobre nagrania
MINUSY:
- Jakość wykonania menu oraz aplikacji
- Najkrótszy czas pracy
2. miejsce - Sjcam M10 Wi-Fi
Kamera pozornie mniejsza od innych testowanych kamer sportowych, ale w praktyce nieco wyższa
i zdecydowanie grubsza – jej kubatura jest podobna. Efekt uboczny miniaturyzacji stanowi wyjątkowo mały ekran
o przekątnej tylko 1,5”. Za to samo menu ekranowe jest lepiej wykonane niż w SJ5000, a na boku urządzenia umieszczono dwa przyciski ułatwiające poruszanie się po nim. Poza tym wyposażenie kamery jest podobne jak modelu z pierwszego miejsca. Również zestaw funkcji jest zbliżony – obejmuje m.in. tryb samochodowy – a kamera zyskała dodatkowe punkty za łatwiejszą obsługę oraz dłuższy czas pracy na baterii.
Zmierzona jakość obrazu jest niższa, przede wszystkim ze względu na niższą realną rozdzielczość (ok. 1000x1000 pikseli), a także mniejszy kąt widzenia (w poziomie 115 stopni). Filmy nakręcone w słoneczne dni wychodzą trochę lepiej, przede wszystkim są jaśniejsze, ale szczegółowość obrazu jest taka sama jak w przypadku SJ5000.
PLUSY:
- Bogate wyposażenie
- Ciekawe funkcje
- Bardzo dobre nagrania
MINUSY:
- Niska realna rozdzielczość
3. miejsce - Overmax ActiveCam 3.3
Kamera o typowym wyposażeniu i parametrach. Podobnie jak SJ5000 ma 2-calowy ekran, kiepskie menu ekranowe i kilka przycisków. Całość tworzy niezbyt intuicyjny w obsłudze produkt, choć po pewnym czasie można się do niego przyzwyczaić. Model ma interfejs Wi-Fi i współpracuje
z apką Symagix – jest ona trochę lepsza niż Sjcam HD, ale nie umożliwia przeglądania nagranych filmów (dostępne są tylko zdjęcia), ma nieprzemyślaną strukturę menu i nie jest zbyt przyjemna dla oka.
Kamera otrzymała najniższą notę za jakość nagrań, m.in. z powodu małej realnej rozdzielczości obrazu (ok. 600x600 pikseli). Filmy są niezłe, ale jeśli porównać je do kręconych przez inne modele, można mieć zastrzeżenia do szczegółowości. Producent próbuje nadrabiać braki akcesoriami, choć są one wątpliwej jakości. Oprócz standardowego zestawu uchwytów opakowanie zawiera etui z monopodem, mocowaniami samochodowym i na klatkę piersiową oraz innymi elementami, których rolę trudno określić, bo nie zostały nawet wymienione w instrukcji.
PLUSY:
- Najlepsze wyposażenie dodatkowe
- Funkcje samochodowe
MINUSY:
- Najniższa jakość nagrań
- Jakość wykonania menu oraz aplikacji
4. miejsce - Redleaf SJ5050+ OLED
Kamera ma spory potencjał, bo jako jedyna rejestruje filmy w trybach 4K (3840x2160) oraz 2.7K (2704x1524). W pierwszym przypadku szybkość sięga tylko 15 kl./s, co podważa użyteczność nagrań. Przy 2.7K jest to 24 kl./s, ale filmy są nieładne, sporo na nich szumów i artefaktów. Sensownymi trybami pozostają zatem 1080p30 lub 1080p60. Ujęcia nocne są wyjątkowo ostre i wyraźne, nagrania w dzień – nieco za jasne. Wszystkie mają wysoki bitrate, który nie przekłada się na ogólną jakość filmów.
Zamiast kontrolek kamera ma dodatkowy ekran OLED, na którym wyświetla aktualny tryb pracy, długość nagrania, stan baterii i połączenia Wi-Fi. Ma całkiem proste, polskie menu, choć obsługa za pomocą trzech przycisków nie jest do końca intuicyjna. W menu jest kilka błędów, np. tryb Time lapse okazuje się samowyzwalaczem, a tryb seryjny pozwala wykonać tylko trzy zdjęcia w serii. Kamera czasem się zawiesza,
a interfejs Wi-Fi jest póki co bezużyteczny, bo mobilna aplikacja Ez iCam nie chce łączyć się z urządzeniem.
PLUSY:
- Dwa ekrany
- Tryby powyżej 1080p30
MINUSY:
- Aplikacja mobilna nie działa
- Błędy w menu kamery
4. miejsce - Xiaoyi Yi Action
Jedyna w teście kamera bez ekranu, obsługiwana za pomocą dwóch przycisków. Jeden służy do włączania i wyboru trybu pracy (filmowania lub fotografowania), drugi do rozpoczynania nagrywania. Trzeci przycisk to włącznik interfejsu Wi-Fi, który służy do łączenia ze smartfonem i apką Yi Camera. Ta ostatnia jest dopracowana pod względem funkcjonalnym i graficznym, została też spolszczona. Pozwala korzystać np. z samowyzwalacza czy robić zdjęcia z interwałem. Kamerze brakuje trybu samochodowego.
Oprócz trybu Full HD (do 50 kl./s) kamera ma również tryb 2K (nagrania 2304x1296 przy 25 kl./s) i robi zdjęcia
o rozdzielczości do 16 Mpix. Ma najwyższą realną rozdzielczość, szeroki kąt widzenia, a także dobrze działającą funkcję korekcji zniekształceń. Jakość filmów jest bardzo dobra, a w nocy zadziwia wysoka czułość. Niestety dynamiczny obraz nocny w trybie Full HD jest bardzo rozmazany. Niestety w zestawie nie ma obudowy wodoszczelnej ani żadnego uchwytu, potrzebne elementy trzeba dokupić.
PLUSY:
- Najwyższa ogólna jakość nagrań
- Dobra aplikacja mobilna
MINUSY:
- Brak ekranu
- Brak elementów montażowych