Wybór formatu reklam
Po rejestracji w serwisie, oprócz dostępu do standardowego mechanizmu reklam dla stron internetowych masz możliwość przygotowania reklam dla kanałów RSS, telefonów komórkowych i opracowania własnej wyszukiwarki dla twojej strony połączonej z reklamami AdSense. Na etapie wyboru typu reklamy możesz zdefiniować, czy na twojej stronie mają być wyświetlane reklamy tekstowe, graficzne czy oba rodzaje reklam jednocześnie. Kreator pomoże dostosować reklamy tekstowe do oprawy graficznej twojej witryny.
Pamiętaj, że internauci niechętnie czytają i oglądają reklamy, dlatego warto je odpowiednio przygotować. W reklamach tekstowych zadbaj o krój czcionki i kolorystykę, które będą zbliżone do szaty graficznej twojej witryny lub blogu. Skuteczniejsze są reklamy graficzne, które potrafią przyciągnąć oko widza i nakłonić go do kliknięcia w baner. Obecnie do dyspozycji masz ponad 10 formatów reklam, od małych rozmiarów po popularne duże banery, np. o wymiarze 728x90 pikseli. Po wybraniu formatu i dostosowaniu kolorystyki pozostaje tylko umieszczenie wygenerowanego kodu na własnej stronie. Nigdy nie zmieniaj wygenerowanego kodu.
Przestrzegaj regulaminu i nie oszukuj
Google bardzo często blokuje konta swoim użytkownikom, ale nie bez powodu. Taki krok jest najczęściej podyktowany złamaniem regulaminu, a odblokowanie konta jest mało prawdopodobne. Zanim jednak utracisz konto, dostaniesz dwa ostrzeżenia.
Przed przystąpieniem do programu jesteśmy zobowiązani do zapoznania się z regulaminem, co z reguły jest pomijane przez większość internautów, ze względu na obszerność dokumentu. Warto zapoznać się przynajmniej z podstawowymi zasadami usługi. Znajdziesz je pod adresem www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=48182. Najczęstszym błędem użytkowników jest klikanie we własne reklamy lub nakłanianie znajomych do tej czynności. Takie działania są monitorowane przez Google, a próby oszustw prędzej czy później kończą się blokadą konta i utratą dotychczasowych zarobków zgromadzonych na koncie.
Reklamy nie mogą być umieszczane na stronach zawierających treści chronione prawem autorskim, związanych z przemocą, nietolerancją rasową i serwisach pornograficznych oraz o tematyce hazardowej. Wiele osób tworzy witryny wyłącznie z myślą o zarobku z reklam, często stosując manipulację w formie reklam zlewających się z treścią. W takich przypadkach internauci niejednokrotnie nie są w stanie odróżnić reklamy od treści, co skutkuje zwiększeniem liczby nieświadomych kliknięć.
Takie praktyki są przewidziane przez Google i również mogą zakończyć się utratą konta. Strona przed przystąpieniem do programu musi zostać zaakceptowana przez moderatora usługi.
Dla kogo AdSense?
Program partnerski Google AdSense przynosi największe zyski stronom cieszącym się dużą popularnością i zaufaniem internautów. Im większa oglądalność witryny, tym większe szanse na kliknięcia w reklamy i dodatkowe zarobki.
Użytkownicy, którzy planują uruchomienie własnej strony, powinni najpierw zapoznać się z podstawami pozycjonowania witryny i odpowiednim jej rozreklamowaniem, dopiero wtedy będzie można liczyć na pierwsze zarobki.
Jeżeli przygotowujesz swój serwis od podstaw w języku HTML, zwróć uwagę na odpowiednie znaczniki, które wpływają na pozycjonowanie.
ZALETY:
- Spora różnorodność reklam, dużo reklamodawców
- Dobre zarobki przy wysokim parametrze CTR
- Dostęp do szczegółowych statystyk, możliwość generowania raportów
- Reklamy są nieinwazyjne, często dobrze dopasowane do zawartości naszej witryny
WADY:
- Słaba pomoc (szablony odpowiedzi lub w ogóle brak odpowiedzi)
- Czasami blokady kont z niewiadomych przyczyn
- Wypłata pieniędzy (przelew na konto) dopiero po uzbieraniu 100 euro