AdTaily, czyli jak zarobić na nieinwazyjnych boksach
Jedną z ciekawszych polskich propozycji zarabiania jest system AdTaily. Zarządzane przez właściciela boksy reklamowe mogą generować pokaźne zyski. Wielu polskich blogerów zarabia ponad 5 tys. zł miesięcznie a większe strony nawet 10 tys.
System reklamowy
W AdTaily najmniejszym okresem, na jaki można wykupić boks reklamowy, jest jeden dzień. W taki sposób ustalane są również ceny (za jeden dzień emisji). Dzięki takiemu rozwiązaniu zainteresowana firma może wykupić reklamę na okres, jaki potrzebuje. Z systemu może korzystać każdy. Nie jest nawet wymagane posiadanie firmy. Wystawianiem faktur oraz rachunków zajmuje się AdTaily.
Aby rozpocząć korzystanie z AdTaily, należy się zarejestrować na stronie www.adtaily.pl. Następnie wkleić podany kod JavaScript w kod HTML swojej witryny. Widżet AdTaily dopasuje się automatycznie do miejsca w serwisie. Oczywiście lokalizację boksu możesz wybrać sam.
Jak wycenić reklamę?
o zainstalowaniu widżetu każdy właściciel strony staje przed problemem wyceny reklamy. Z jednej strony chciałby jak najwięcej zarobić, a z drugiej zdaje sobie sprawę, że zbyt wysoka cena nie przyciągnie reklamodawców. Podczas wyceny należy wziąć pod uwagę głównie dwa parametry: CMP i CTR.
CMP to koszt tysiąca wyświetleń reklamy. Na przykład CPM w granicach 2–5 zł jest uważany za rozsądny i dobrze przyjmowany przez firmy chętne do reklamy. Drugi parametr to CTR, czyli liczba kliknięć podzielona na liczbę odsłon reklamy. O tym parametrze przekonasz się, gdy opublikujesz boksy reklamowe na witrynie. Przeciętnie w sieci AdTaily wartość ta wynosi ponad 1 proc.
Pamiętaj, że reklamodawca płaci około 30 proc. więcej od sugerowanej przez ciebie ceny. Jest to spowodowane prowizją dla AdTaily.
ZALETY:
- Kilka minut na rozpoczęcie współpracy, łatwa instalacja
- Brak zobowiązań i papierowych umów
- Do systemu może dołączyć każda strona, duża i mała, niszowy blog
- Pełna kontrola nad reklamami
- Prosty sposób wykupywania reklamy (poprzez widżet)
- Właściciel strony ustala cenę
WADY:
- Wypłata środków po zgromadzeniu 100 zł
- Często właściciele stron wskazują, że widżet nieznacznie spowalnia ładowanie się strony