Warsztat pracownika domowego
Do tworzenia takich właśnie statystyk służy program RescueTime. Generowane przez niego raporty pomagają w efektywnym gospodarowaniu czasem. Aplikacja monitoruje wszystkie aktywności na komputerze, przyporządkowując je do jednego z pięciu poziomów produktywności. Dzięki obrazowym wynikom możesz szybko wychwycić czynniki, które destabilizują twoją
pracę.
W przeglądarce internetowej wpisz adres strony www.rescuetime.com, po czym kliknij znajdujący się tu przycisk GET RESCUETIME TODAY!. W tym momencie zostaniesz przeniesiony na stronę zawierającą dwa plany taryfowe – darmowy i płatny. O różnicach między nimi możesz przeczytać w zamieszczonej powyżej ramce. Aby rozpocząć tworzenie konta, wybierz opcję SIGN UP NOW.
Gdy na ekranie pojawi się formularz rejestracyjny, możesz wypełnić go standardowo bądź skorzystać z opcji szybkiego zalogowania się z użyciem posiadanego konta w jednej z preferowanych usług. Jeśli bardzo dbasz o swoją prywatność, zalecamy rozwiązanie standardowe. Wystarczy, że w kolejne pola wpiszesz swój adres e-mailowy oraz wymyślone hasło wraz z jego potwierdzeniem. Możesz też podać swoją strefę czasową, wybierając GMT +01:00) z rozwijanego menu Time Zone. Pamiętaj, aby nie zmieniać planu taryfowego – Lite: free forever. Zakończ, klikając przycisk Sign Up!.
Wyświetlony na ekranie komunikat, oznacza, że z powodzeniem utworzyłeś darmowe konto. Teraz pozostało już tylko zainstalowanie samej aplikacji. Do jej pobrania możesz posłużyć się odnośnikiem ukrytym pod przyciskiem:
Program zacznie automatycznie zbierać dane o twojej aktywności w ciągu 60 sekund od zakończenia instalacji. W tym czasie możesz dokonać niezbędnych modyfikacji jego ustawień. Wystarczy, że prawym przyciskiem myszki klikniesz ikonę + znajdującą się w zasobniku systemowym i z rozwiniętego menu wybierzesz Preferences.
Wywołaj panel opcji monitorowania sieci, klikając w wyświetlonym oknie przycisk RescueTime.com Settings. Strona internetowa, która pojawi się na ekranie, pozwoli ci określić limity czasu, w których program będzie monitorował twoje działania – sekcja LOGGING SCHEDULE, stworzyć własną listę domen, które mają być objęte nadzorem – sekcja WHICH SITES TO MONITOR, a także włączyć zbieranie danych dotyczących aktywności programów pocztowych – sekcja DETAILED LOGGING. Miej jednak na uwadze, że ta ostatnia opcja oznacza przesyłanie do sieci niektórych informacji zawartych w e-mailach, co może narazić cię na niebezpieczeństwo utraty wrażliwych danych.