A A A

Warsztat pracownika domowego

PC Format 10/2013
Prezentujemy zestaw programów dla osób, które pracują w domu  uczą się, prowadzą małą firmę, wykonują zlecenia. Aplikacje pomogą w organizacji zajęć, zapewniając efektywność i skuteczność wykonywanych zadań. Maciej Piotrowski

RescueTime – monitorowanie wydajności pracy

Pracując na komputerze, bardzo często nie zdajesz sobie sprawy, ile czasu poświęcasz na konkretne zadania, a ile tracisz na inne. Wystarczy nowy wpis na ulubionej stronie internetowej bądź sygnał nadejścia wiadomości na Facebooku, aby rozproszyć twoją uwagę. I choć w takich sytuacjach może ci się wydawać, że przerwa w pracy trwała tylko chwilę, to przecież liczba podobnych epizodów w ciągu całego dnia jest znacznie większa. Tak naprawdę dopiero ich zliczenie pokazuje, jak mocno ucierpiała na tym twoja wydajność.

Do tworzenia takich właśnie statystyk służy program RescueTime. Generowane przez niego raporty pomagają w efektywnym gospodarowaniu czasem. Aplikacja monitoruje wszystkie aktywności na komputerze, przyporządkowując je do jednego z pięciu poziomów produktywności. Dzięki obrazowym wynikom możesz szybko wychwycić czynniki, które destabilizują twoją pracę.

Tworzenie konta i aktywacja systemu monitoringu

Kontrola aktywności użytkownika przebiega na dwóch płaszczyznach i uczestniczą w niej dwa elementy – aplikacja instalowana na obserwowa- nym komputerze oraz specjalna platforma dostępna na stronie producenta programu. Oba elementy są ze sobą powiązane. Dlatego przed rozpoczęciem instalacji programu konieczne jest założenie konta w usłudze. W warsztacie pokazujemy, jak to zrobić.

Zdalny dostęp do plików

Jednym z najważniejszych narzędzi w warsztacie każdego pracownika domowego jest wirtualny dysk twardy. Dzięki posiadaniu konta w darmowej usłudze Dropbox (program można pobrać z serwisu PC Format Programy) możesz błyskawicznie wymieniać pliki między komputerem w pracy i w domu, a nawet pracować w obu miejscach naraz na tym samym dokumencie. Oszczędzasz czas i pieniądze. Aplikację Dropbox 2.0 znajdziesz na naszej płycie. Jeżeli pracujesz na co dzień w Windows 8, rozważ korzystanie ze SkyDrive - dysku sieciowego Microsoftu. Ta usługa jest bardzo dobrze zintegrowana z nowym systemem.


W przeglądarce internetowej wpisz adres strony  www.rescuetime.com, po czym kliknij znajdujący się tu przycisk  GET RESCUETIME TODAY!. W tym momencie zostaniesz przeniesiony na stronę zawierającą dwa plany taryfowe – darmowy i płatny. O różnicach między nimi możesz przeczytać w zamieszczonej powyżej ramce. Aby rozpocząć tworzenie konta, wybierz opcję SIGN UP NOW.


Gdy na ekranie pojawi się formularz rejestracyjny, możesz wypełnić go standardowo bądź skorzystać z opcji szybkiego zalogowania się z użyciem posiadanego konta w jednej z preferowanych usług. Jeśli bardzo dbasz o swoją prywatność, zalecamy rozwiązanie standardowe. Wystarczy, że w kolejne pola wpiszesz swój adres e-mailowy oraz wymyślone hasło wraz z jego potwierdzeniem. Możesz też podać swoją strefę czasową, wybierając GMT +01:00) z rozwijanego menu  Time Zone. Pamiętaj, aby nie zmieniać planu taryfowego – Lite: free forever. Zakończ, klikając przycisk Sign Up!.


Wyświetlony na ekranie komunikat, oznacza, że z powodzeniem utworzyłeś darmowe konto. Teraz pozostało już tylko zainstalowanie samej aplikacji. Do jej pobrania możesz posłużyć się odnośnikiem ukrytym pod przyciskiem:


Program zacznie automatycznie zbierać dane o twojej aktywności w ciągu 60 sekund od zakończenia instalacji. W tym czasie możesz dokonać niezbędnych modyfikacji jego ustawień. Wystarczy, że prawym przyciskiem myszki klikniesz ikonę + znajdującą się w zasobniku systemowym i z rozwiniętego menu wybierzesz Preferences.


Wywołaj panel opcji monitorowania sieci, klikając w wyświetlonym oknie przycisk RescueTime.com Settings. Strona internetowa, która pojawi się na ekranie, pozwoli ci określić limity czasu, w których program będzie monitorował twoje działania – sekcja LOGGING SCHEDULE, stworzyć własną listę domen, które mają być objęte nadzorem – sekcja  WHICH SITES TO MONITOR, a także włączyć zbieranie danych dotyczących aktywności programów pocztowych – sekcja  DETAILED LOGGING. Miej jednak na uwadze, że ta ostatnia opcja oznacza przesyłanie do sieci niektórych informacji zawartych w e-mailach, co może narazić cię na niebezpieczeństwo utraty wrażliwych danych.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto