A A A

Z Google na desktop

PC Format 09/2011
Z popularnych serwisów, takich jak Gmail, Kalendarz czy Dokumenty Google, można korzystać nie tylko przez przeglądarkę stron WWW. W artykule pokazujemy, jak ich używać za pomocą dobrze znanych programów pakietu MS Office oraz klienta pocztowego Mozilla Thunderbird. BARTŁOMIEJ MROŻEWSKI

Konfiguracja Thunderbirda do pracy z usługami Google

W związku z tym, że nie każdy ma Outlooka, który jest częścią płatnego pakietu Office, pokazujemy, jak korzystać lokalnie z Gmaila i Kalendarza Google za pomocą bezpłatnego klienta poczty Thunderbird. Jeśli jeszcze nie masz tego programu, możesz go ściągnąć ze strony www.mozilla.org/pl/thunderbird/.


Po pierwszym uruchomieniu Thunderbirda pojawi się kreator Konfiguracja konta e-mail. W pierwszym kroku, po wpisaniu nazwiska, w polu Adres e-mail wpisz swój adres Gmail, niżej podaj hasło. Na końcu kliknij Kontynuuj. Program wykryje ustawienia protokołu IMAP. Nic nie zmieniaj i potwierdź ustawienia, klikając Utwórz konto.


Konfiguracja kalendarza wymaga nieco więcej pracy. W menu Narzędzia kliknij Dodatki. Otworzy się nowa zakładka, w której możesz wyszukiwać i instalować nowe funkcje w programie.


W polu Szukaj we wszystkich dodatkach wpisz słowo: Lightning i naciśnij [Enter]. Wyszukiwarka znajdzie wtyczkę Lightning 1.0. Naciśnij znajdujący się obok niej przycisk Zainstaluj. Poczekaj, aż wtyczka się ściągnie, a program ją zainstaluje.


Będziesz potrzebował także rozszerzenia, które dodaje do Lightninga obsługę konta w Kalendarzu Google. Do pola wyszukiwania wtyczek wpisz: Provider for Google Calendar i naciśnij klawisz [Enter]. Na pierwszym miejscu będzie potrzebna wtyczka. Kliknij znajdujący się obok niej przycisk Zainstaluj. Po instalacji zamknij i ponownie uruchom Thunderbirda.


Po ponownym uruchomieniu programu przejdź do widoku terminarza, klikając w menu Wydarzenia i zadania opcję Kalendarz. Następnie kliknij prawym klawiszem myszy puste miejsce, poniżej domyślnego kalendarza lokalnego Thunderbirda. Z menu kontekstowego wybierz polecenie Nowy kalendarz.


Pojawi się kreator tworzenia nowego kalendarza. W pierwszym kroku wybierz opcję Kalendarz zdalny i kliknij Dalej. W drugim kroku zaznacz opcję Kalendarz Google. W polu Położenie musisz wkleić link do zdalnego kalendarza. Skąd go wziąć?


Otwórz przeglądarkę i wpisz adres kalendarza http://calendar.google.com. Po zalogowaniu się kliknij ikonę w prawym górnym rogu strony i z menu wybierz polecenie Kalendarz - ustawienia. W panelu Ustawienia kalendarza kliknij link Kalendarze. Następnie kliknij nazwę twojego kalendarza.




Przewiń wyświetloną stronę na sam dół, znajdź sekcję Adres prywatny, kliknij prawym klawiszem myszy ikonę XML, a z menu kontekstowego wybierz polecenie Kopiuj adres linku. Teraz wróć do okna Thunderbirda, wklej skopiowany adres do pola Położenie w oknie kreatora Nowy kalendarz i kliknij Dalej.


W kolejnym kroku wpisz nazwę kalendarza i kliknij Dalej, a następnie kliknij Zakończ. Jeśli chcesz, by nowe wydarzenia były automatycznie wprowadzane do kalendarza Google zamiast do kalendarza lokalnego, złap myszą nowo utworzony kalendarz i przeciągnij go na początek listy Kalendarz.

​​​​​

Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto