Zrób backup swoich kont
Do backupowania danych z kont internetowych można także użyć wyspecjalizowanego serwisu Bacupify.com, który obsługuje kilkadziesiąt najpopularniejszych aplikacji internetowych. W przeciwieństwie do opisanych wyżej sposobów Backupify nie ściąga danych na dysk komputera, lecz tworzy bezpieczną kopię danych w chmurze. Mimo że serwis jest płatny, można za darmo utworzyć konto próbne, które pozwala na archiwizację jednej wybranej aplikacji internetowej.
Aby założyć konto w serwisie, wejdź na stronę www.backupify.com, kliknij link Sign Up w prawym górnym rogu, wypełnij krótki formularz rejestracyjny i potwierdź, klikając Register.
Następnie otwórz skrzynkę pocztową, którą podałeś w formularzu rejestracyjnym, i kliknij link przesłany w e-mailu aktywującym konto. Teraz czas na konfigurację usługi backupu wybranego konta. Pokażemy ją na przykładzie konta w popularnym serwisie Twitter.
Aby skonfigurować konto, kliknij odnośnik Manage przy ikonie wybranej usługi. Następnie w ramce odznacz opcję tweet that I protected my twitter account with Backupify, a potem kliknij odnośnik Twitter Authentication.
Pojawi się nowe okno przeglądarki z formularzem autoryzacji zewnętrznej aplikacji w Twitterze. W dwóch dostępnych polach wpisz kolejno: adres e-mailowy w pole Username or email i hasło w pole Password, potwierdź, klikając Allow. Od tego momentu serwis będzie wykonywał cotygodniową kopię treści zgromadzonych w Twitterze. Pierwsza kopia powinna się pojawić po kilku godzinach.
Aby przejrzeć archiwa, na stronie Bacupify kliknij zakładkę Archives. Z listy wybierz usługę Twitter, a następnie z listy poniżej wybierz nazwę konta. W zakładce History można przejrzeć chronologiczną listę wszystkich backupów zrobionych w ramach konta Bacupify. Aby pobrać plik, wystarczy go kliknąć prawym klawiszem myszy i zapisać na dysku.