Zrób backup swoich kont
Jeśli chcesz przenieść pliki z internetowego pakietu biurowego Dokumenty Google na dysk komputera, możesz to zrobić za pomocą wbudowanej w ten serwis funkcji eksportu.
Po zalogowaniu się do serwisu zaznacz na liście dokumentów dowolny plik, klikając pole wyboru z lewej strony nazwy. Następnie kliknij przycisk Więcej czynności i z menu wybierz polecenie Eksportuj.
Wyświetli się okno Przekonwertuj i pobierz. Domyślnie program przewiduje pobranie jednego pliku. Aby pobrać wszystkie, kliknij zakładkę Wszystkie elementy. Zanim pobierzesz pliki, musisz wybrać format, do którego mają zostać skonwertowane. Domyślnie Google przygotowuje pliki w standardzie MS Office, co jest wygodne, jeśli mają być edytowane w MS Office. Ten format możesz zastąpić innym.
Jeśli chcesz szybko zmienić format na PDF, kliknij odnośnik Plik PDF. W ten sam sposób możesz ustawić format wszystkich plików na otwarty standard ODF, obsługiwany m.in. przez OpenOffice. W tym celu kliknij odnośnik Open Office.
ormat plików możesz także zmodyfikować indywidualnie dla każdego rodzaju. Jeśli chcesz pobrać pliki tekstowe w formacie RTF, kliknij rozwijaną listę Dokument i wybierz z niej opcję Tekst sformatowany RTF. Po zakończeniu ustawiania formatów rozpocznij pobieranie, klikając przycisk Pobierz. Dokumenty zostaną przygotowane do pobrania w formie jednego archiwum ZIP, które musisz zapisać na dysku.