A A A

Analiza ruchu na WWW

PC Format 10/2013
Statystyki oglądalności witryny umożliwiają nie tylko ocenę jej popularności w sieci, ale też sprawdzenie, skąd przychodzą internauci. Te analizy mogą pomóc w lepszym pozycjonowaniu strony WWW i zwiększeniu dochodów z reklam. Podpowiadamy, jaki mechanizm statystyk wybrać i jak go zintegrować z własną witryną. Mateusz Nosel

Analiza ruchu na stronie w czasie rzeczywistym

Z lewego menu nawigacyjnego, z sekcji RAPORTY STANDARDOWE wybierz opcję Czas rzeczywisty i kliknij odnośnik Przegląd. Raport dotyczący analizy ruchu w czasie rzeczywistym pozwala na śledzenie zachowań internautów w danej chwili. Dzięki temu wiesz, ile osób znajduje się na twojej stronie i jakie podstrony przegląda. W oknie przeglądarki widzisz dużą liczbę aktywnych użytkowników znajdujących się na stronie, a poniżej podział na internautów nowych (kolor niebieski) i powracających (zielony). Po prawej stronie, na wykresie słupkowym pokazane są odsłony na minutę i na sekundę. W sekcji Najlepsze aktywne strony widzisz listę podstron, które są w tej chwili otwarte przez internautów, a w sekcji Najpopularniejsze słowa kluczowe listę haseł i fraz, które zostały wpisane w wyszukiwarkę Google. Na podstawie tych słów kluczowych internauci trafili na twoją stronę. Na dole analizy widoczna jest sekcja Najpopularniejsze lokalizacje z mapą, na której zaznaczono lokalizacje osób, które są w danej chwili na stronie.

Dane demograficzne, urządzenia i systemy

Z lewego menu nawigacyjnego, z sekcji RAPORTY STANDARDOWE wybierz opcję  Odbiorcy i kliknij odnośnik Przegląd. Szczegółowy wygląd raportu opisaliśmy w ramce dotyczącej ogólnego interfejsu usługi Google Analytics. Dzięki zgromadzonym w nim danym możesz dowiedzieć się więcej o odbiorcach witryny. W sekcji Dane demograficzne w domyślnie zaznaczonej opcji Język dowiesz się, jakim językiem posługują się odbiorcy (najczęściej polski, ale zapewne też niemały procent odwiedzin w języku angielskim lub niemieckim; najczęściej są to wizyty botów spamerskich). W tym panelu dowiesz się również, z jakiego kraju i jakich miejscowości pochodzą odbiorcy. Z sekcji System, podzielonej na 3 kategorie, dowiesz się, z jakiej przeglądarki i systemu operacyjnego korzystają twoi internauci, a także kto jest dostawcą internetu. Przydatne analizy znajdziesz też w sekcji Ruch z komórek poświęconej urządzeniom mobilnym – systemom operacyjnym i najpopularniejszym rozdzielczościom ekranu.

Przegląd i analiza treści

Z lewego menu nawigacyjnego, z sekcji  RAPORTY STANDARDOWE     wybierz opcję  Treść, a następnie kliknij odnośnik Przegląd. Ten raport pozwala ci dokładnie przeanalizować wszystkie podstrony i tytuły. Na wykresie zobaczysz rozkład odsłon wraz z wyróżnieniem współczynnika odrzuceń i odsetkiem wyjść z witryny z określonej strony lub zbioru stron. W sekcji Zawartość witryny domyślnie zaznaczona jest opcja Strona z końcówkami adresów URL twojej witryny. Obok każdej z nich podana jest liczba odsłon i ich procentowy udział. Jeżeli klikniesz w tej samej sekcji odnośnik Tytuł strony, pojawi się lista tytułów stron, które widoczne są w wyszukiwarce. Jeżeli tworzysz nowy artykuł na swojej stronie, staraj się w przemyślany sposób formułować tytuł danego artykułu. Wciel się w odbiorcę i zastanów się, czego może szukać na stronie internauta. W panelu Treść możesz również sprawdzić szybkość działania witryny. Pokazywany jest średni czas wczytywania strony (w sekundach) na różnych przeglądarkach internetowych.

Przegląd źródeł odwiedzin

Z lewego menu nawigacyjnego, z sekcji RAPORTY STANDARDOWE wybierz opcję  Źródła odwiedzin i kliknij odnośnik Przegląd. Z raportu dotyczącego źródeł odwiedzin dowiesz się, w jaki sposób i skąd trafiali internauci na twoją stronę internetową. Na wykresie prezentowane są dane dotyczące odwiedzin w określonym czasie. Poniżej widoczny jest wykres kołowy, który został podzielony na 4 kategorie źródeł odwiedzin: odwiedziny w sieci wyszukiwania, czyli pochodzące z wyszukiwarek (kolor niebieski), ruch z witryn odsyłających (zielony), odwiedziny bezpośrednie (pomarańczowy) i kampanie reklamowe, np. źródła wejść z Google AdWords (żółty). Na dole witryny, w sekcji Słowa kluczowe jest widoczna lista 10 najpopularniejszych haseł i fraz wpisywanych w wyszukiwarkach, na których podstawie internauci dotarli do twojej strony. Aby zobaczyć pełną listę słów kluczowych, kliknij wyświetl pełny raport. Aby sprawdzić, z jakich witryn odsyłających trafiali internauci, kliknij w sekcji Ruch z witryn odsyłających  odnośnik Źródło.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto