A A A

Kingston Office - zastąp Worda

PC Format 11/2013
Prezentację możliwości pakietu biurowego Kingsoft Office Suite Professional 2013 zaczynamy od najczęściej wykorzystywanej aplikacji, czyli edytora tekstu. Jeśli używałeś już edytora Microsoft Word i jesteś zorientowany w poszczególnych jego funkcjach, tu poczujesz się jak w domu. Kingsoft Writer ma bardzo podobnie zbudowany, wyjątkowo czytelny interfejs użytkownika, który pozwala na intuicyjną obsługę, nawet mimo braku jego polskiej wersji językowej. Oto kilka najciekawszych funkcji tej aplikacji.

Definiowanie nagłówków i tworzenie spisu treści

Przygotowanie zestawienia tytułów i śródtytułów określających rozdziały i podrozdziały dużego dokumentu nie stanowi większego problemu, jeżeli wiesz, jak wykorzystać opcje programu, które zrobią to za ciebie. Do wygenerowania przewodnika po zawartości dokumentu wykorzystamy opcje oznaczania nagłówków w tekście i funkcję automatycznego tworzenia z nich spisu treści.


Po otwarciu dokumentu odszukaj w nim tytuły mające stanowić strukturę przyszłego spisu treści. Każdy musisz sformatować, nadając mu odpowiedni styl. Zrobisz to, zaznaczając zdanie będące tytułem rozdziału, a następnie przypisując do niego styl z listy znajdującej się w zakładce Home. Na podobnej zasadzie określisz nagłówki, które program rozpozna jako podrozdziały. Pamiętaj tylko o wyborze stylu nagłówka odpowiadającego jego lokalizacji w strukturze dokumentu. Do oznaczenia podrozdziałów wykorzystaj style o dalszej numeracji.


Gdy wszystkie nagłówki będą już zdefiniowane, przejdź do zakładki Section, kliknij ikonę Contents Page, po czym z rozwiniętego menu wybierz jeden z formatów spisu treści. Kliknięcie dowolnej pozycji rozpocznie proces automatycznego generowania tabeli według wskazanego wzoru. Kilka sekund później na pierwszej stronie dokumentu zobaczysz utworzony właśnie spis treści. Co istotne, zawiera on odnośniki do wskazanych w nim nagłówków. Możesz je aktywować, klikając wybraną pozycję z wciśniętym klawiszem [Ctrl].


W razie zmiany układu nagłówków, dodania nowych rozdziałów bądź podrozdziałów konieczna jest aktualizacja spisu treści. W tym celu kliknij prawym przyciskiem myszki na spisie i z rozwiniętego w ten sposób menu kontekstowego wybierz opcję Update Field. Na ekranie pojawi się wówczas niewielkie okno służące do odświeżenia struktury tabeli. Zaznacz w nim pole Update entire table i naciskając przycisk OK, zaktualizuj wygląd spisu treści. Chwilę później masz gotowy nowy, pełniejszy przewodnik po zawartości dokumentu.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto