Nowa odsłona PowerPointa
Uruchom prezentację, którą chcesz zabezpieczyć, i z menu Plik wybierz Zapisz jako....
W oknie Zapisywanie jako z menu Narzędzia wybierz pozycję Opcje zabezpieczeń.
W oknie Opcje zabezpieczeń w zakładce Zabezpieczenia możesz ustawić dwa hasła. W sekcji: Ustawienia szyfrowania pliku dla tego dokumentu, w polu Hasło ochrony przed otwarciem wpisujesz hasło, które będzie musiała podać osoba chcąca otworzyć i choćby tylko obejrzeć twoją prezentację. Z kolei w sekcji Ustawienia udostępniania pliku dla tego dokumentu, w polu Hasło ochrony przed zmianami wprowadzasz hasło, które będzie musiał podać każdy, kto zechce modyfikować twoją prezentację.
Podawanie obu haseł nie jest konieczne. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób chcesz chronić dokument. Jeżeli np. uważasz, że osoba, która jest uprawniona do otwierania dokumentu, może go także modyfikować, wtedy wystarczy, że zdefiniujesz tylko hasło chroniące przed otwarciem. Ale jeżeli wolisz, by jedynie nieliczni mogli zmieniać prezentację, ale każdy mógł ją obejrzeć, wtedy użyj tylko hasła ochrony przed zmianami. Kliknij Zaawansowane..., by przejść do opcji szyfrowania.
W oknie Typ szyfrowania jest domyślnie zaznaczona pozycja RC4, Microsoft Base Cryptographic Provider. To domyślne ustawienie powoduje, że dokument jest wprawdzie szyfrowany (algorytmem RC4), ale ze słabym kluczem. W rezultacie złamanie szyfru i poznanie treści dokumentu przez zdeterminowanego agresora jest całkiem prawdopodobne. Jeżeli chcesz ustawić silniejsze szyfrowanie, wybierz RC4, Microsoft Enhanced RSA and AES Cryptographic Provider lub pozycję RC4, Microsoft Strong Cryptographic Provider i kliknij przycisk OK. Zwróć uwagę na znajdujące się na dole okna pole wyboru Szyfruj właściwości dokumentu. Domyślnie jest ono zaznaczone i tak pozostaw. Dzięki temu informacje doklejane do każdej prezentacji (dane twórcy, data utworzenia, daty modyfikacji, czas pracy nad dokumentem itp.) będą również zaszyfrowane.