AktualnościBooking z rekompensatami dla użytkowników. Efekt decyzji UOKiK

Booking z rekompensatami dla użytkowników. Efekt decyzji UOKiK

Osoby korzystające z portalu Booking.com po dniu 1 stycznia 2023 r. mogą ubiegać się o odszkodowanie w postaci 40 zł lub podniesienia poziomu w programie Genius. Klienci serwisu powinni otrzymać wszystkie istotne informacje w postaci e-maila.

Booking.com
Booking.com
Źródło zdjęć: © LOGO Wine

Przyznanie prawa do uzyskania rekompensaty użytkownikom Booking.com jest efektem sierpniowego orzeczenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W toku prowadzonego przez UOKiK dochodzenia wykazano, że tytułowy portal wielokrotnie wprowadzał konsumentów w błąd, wliczając w to informacje nt. tego, czy dany wynajmujący jest przedsiębiorcą. Podkreślono również, że platforma nie oferowała czytelnego podziału obowiązków między siebie a dostawców usług, co utrudniało składanie skutecznych reklamacji. Ze względu na obecność tych przewinień podjęto decyzję o ukaraniu Booking.com, a osoby, które miały okazję skorzystać z jego usług po dniu 1 stycznia 2023 r., mogą ubiegać się o odszkodowanie.

Booking.com oferuje rekompensaty

Jak możemy przeczytać w decyzji prezesa UOKiK w kontekście Booking.com z dnia 12 sierpnia br., serwis zobowiązał się do usunięcia naruszenia oraz walki i z ich skutkami. Dzięki interwencji portal ma stać się bardziej przyjazny użytkownikom, a jego działalność w pełni przejrzysta. Już wówczas ogłoszono, że konsumenci będą mogli liczyć na odmienne formy przysporzenia w zależności od posiadanego przez siebie poziomu w programie lojalnościowym funkcjonującym na Booking.com, czyli wspomnianym we wstępie Geniusu.

Dowiedzieliśmy się, na jakie dokładnie zadośćuczynienie mogą liczyć ludzie oszukani przez portal. Z dostępnych informacji wynika, że rodzaj rekompensaty rzeczywiście jest uzależniony od poziomu w programie Genius, co nie wszystkim przypadnie do gustu. Na przeprosinowy podarek w wysokości 40 zł do wydania na podróże i noclegi liczyć mogą tylko ci, którzy osiągnęli już maksymalną rangę. Pozostali zaś muszą się zadowolić podniesieniem poziomu o jeden stopień, acz bez potrzeby spełnienia normalnych warunków takiego rozwiązania.

Wyższy poziom w programie Genius przekłada się na wysokość zniżki podczas rezerwacji pobytu i pozwala zaoszczędzić nieco pieniędzy podczas wyjazdu.

Poszkodowani użytkownicy mogą liczyć na różne formy przysporzenia w zależności od posiadanego poziomu programu lojalnościowego platformy. Osoby na poziomie pierwszym i drugim zyskają awans o jeden stopień, co automatycznie może się przełożyć na wysokość zniżki w obiektach przyznających upusty w ramach tego programu. Użytkownicy z poziomu trzeciego otrzymają 40 zł do wykorzystania na platformie Booking.com. O zasadach przyznania rekompensaty spółka poinformuje zarówno obecnych, jak i byłych klientów.

UOKiK

Aby otrzymać przysporzenie, należy złożyć reklamację za pośrednictwem centrum pomocy Booking.com. Przedsiębiorstwo zaleciło, aby wiadomości wysyłać po zalogowaniu się za pomocą numeru rezerwacji i kody PIN, a także odwołać się w ich treści do decyzji UOKiK, co powinno przyspieszyć proces rozpatrywania. Warto przy tym podkreślić, że o wspomniane przysporzenie ubiegać się mogą również ci, którzy nie posiadają konta na portalu. Osoby takie muszą jednak je założyć w przeciągu tygodnia od otrzymania informacji o przyznaniu im rekompensaty.

Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl

Wybrane dla Ciebie