InternetJak ustawić nowy wygląd Facebooka?

    Jak ustawić nowy wygląd Facebooka?

    Z cyklu "Środowe porady z pcformatowej szuflady". Długo zapowiadane zmiany w wyglądzie przeglądarkowej wersji Facebooka w końcu trafiły do szerszego grona polskich użytkowników. Podpowiadamy, jak zmienić ustawienia wyświetlania interfejsu na nową wersję oraz jak włączyć tryb ciemny na Facebooku.

    Jak ustawić nowy wygląd Facebooka?

    Zmiany w wyglądzie interfejsu Facebooka

    Koncern Zuckerberga zmiany w sposobie wyświetlania portalu w przeglądarkach zapowiadał już w zeszłym roku. Pod koniec marca pisaliśmy o tym, że niewielka grupa testowa – również użytkowników z Polski – logując się na swoje konto zobaczyła baner informujący o tym, że mogą wypróbować już nowy widok serwisu. Z czasem u coraz większej liczby osób w ustawieniach pojawiała się dodatkowa opcja, dzięki której można zmienić ustawienia interfejsu.

    Zmiany w wersji Facebooka na przeglądarki to przede wszystkim przemodelowanie interfejsu tak, aby przypominał bardziej dobrze już znany użytkownikom wygląd portalu z wersji na urządzenia przenośne. Chodzi tu przede wszystkim o odmienną kolorystykę, uproszczony widok pulpitu głównego oraz konta użytkownika. Przykładowo, sposób wyświetlania ikon oraz tekstu jest teraz bardziej przejrzysty, litery są większe, a zakładki rozmieszczone w większych odległościach. Wchodząc na profil użytkownika można zauważyć, że zdjęcie główne jest teraz umieszczone na środku strony, dokładnie tak, jak w aplikacji na urządzenia przenośne.

    Nowy wygląd przeglądarkowej wersji Facebooka nie zdziwi więc nikogo, kto do tej pory korzystał głównie z aplikacji. Zaimplementowane zmiany są bowiem dobrze znane z wersji portalu na urządzenia mobilne. Na ten moment można jeszcze przełączać się między starym i nowym wyglądem desktopowego Facebooka, jednak z czasem funkcja ta zniknie i nowy layout zostanie wprowadzony na stałe. Podpowiadamy, jak krok po kroku ustawić zmieniony interfejs w przeglądarkowym Facebooku i jak przełączyć się na popularny tryb ciemny.

    Włączenie nowej wersji Facebooka w przeglądarce

    Obraz

    1. Po zalogowaniu się do konta, na stronie głównej w prawym górnym rogu interfejsu widnieje niewielka strzałka. Pierwszym krokiem do przestawienia widoku portalu na nowy wygląd jest rozwinięcie opcji ukrytych pod tą strzałką. Pokażą się one po naciśnięciu jej.

    Obraz

    2. Po rozwinięciu listy opcji ukrytych pod strzałką, na samym dole, tuż nad znacznikiem "Wyloguj się", widoczny będzie napis "Zacznij korzystać z nowego Facebooka". Wystarczy na niego kliknąć, by wygląd interfejsu został zmieniony.

    Facebook po zmianach

    Po wybraniu tej opcji użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony z powrotem do strony głównej portalu, która będzie wyglądała tak:

    Obraz

    Jak łatwo zauważyć, zmienił się wygląd i rozlokowanie ikon, sposób wyświetlania paska aktualności i informacji po jego bokach oraz sama kolorystyka interfejsu.
    Teraz użytkownik może zdecydować, czy chce wrócić do poprzedniej wersji wyświetlania Facebooka, czy też nie. Na następnej stronie pokażemy, jak przywrócić poprzednie ustawienia oraz jak przełączyć się na popularny ostatnimi czasy tryb ciemny.

    Powrót do dawnych ustawień Facebooka oraz włączenie trybu ciemnego

    Jeśli nowy wygląd nie przypadnie komuś do gustu, ma możliwość powrócenia do klasycznej wersji Facebooka. Za jakiś czas opcja ta jednak zniknie, więc warto przemyśleć, czy lepszym pomysłem nie jest pozostawienie nowych ustawień, by szybciej się do nich przyzwyczaić. Aby jednak powrócić do klasycznego widoku, należy ponownie rozwinąć listę opcji ukrytą pod strzałką w prawym górnym rogu – dokładnie tak samo, jak w pierwszym kroku. Po rozwinięciu opcji, można powrócić do dawnych ustawień, klikając "Przełącz na klasyczną wersję Facebooka" (4), albo wypróbować "Tryb ciemny" (3). Po przełączeniu się z powrotem na starą wersję portalu, użytkownik zostaje automatycznie przeniesiony do strony głównej "sprzed zmian", a opcja wyświetlania Facebooka w trybie ciemnym znika.

    Obraz

    Tryb ciemny na Facebooku

    Wybranie trybu ciemnego automatycznie przenosi użytkownika do strony głównej. Interfejs w takiej wersji nie różni się niczym poza kolorystyką tła głównego oraz tła ikonek. Taki sposób wyświetlania Facebooka jest dobrze znany użytkownikom aplikacji, gdzie tryb ten jest możliwy do włączenia już od dawna.

    Aby powrócić do jasnego motywu serwisu, wystarczy ponownie rozwinąć listę opcji ukrytą pod strzałką w prawym górnym rogu interfejsu, a następnie odznaczyć "Tryb ciemny". Aby zrezygnować zarówno z ciemnego motywu, jak i nowego wyglądu, wystarczy od razu kliknąć w "Przełącz na klasyczną wersję Facebooka", co anuluje zmiany kolorystyczne i wizualne interfejsu.

    Obraz

    Wybrane dla Ciebie