InternetJak zorganizować Dysk Google'a

Jak zorganizować Dysk Google'a

Wraz z upływem czasu Dysk Google'a potrafi zamienić się w składowisko plików i folderów, wśród których trudno się poruszać, a odnalezienie ważnego dokumentu graniczy z niepodobieństwem. Trzymając się kilku zasad, możemy uniknąć powstania bałaganu na sieciowym dysku.

Jak zorganizować Dysk Google'a

Uporządkuj pliki w folderach

Najłatwiejszą metodą utrzymania porządku jest założenie folderów przeznaczonych na pliki określonych kategorii (dokumenty finansowe, zdjęcia, projekty itp.).

Na stronie głównej dysku kliknij przycisk Nowy, a następnie wybierz pozycję Folder.

Po wprowadzeniu nazwy nowego folderu kliknij przycisk Utwórz.

Obraz

Pliki, które chcesz umieścić w wybranym folderze, przenoś do niego metodą przeciągnij-i-upuść.

Obraz

Jeśli zamierzasz przenieść do folderu kilka plików równocześnie, zaznacz je klikając prawy przycisk myszy i trzymając wciśnięty klawisz [Ctrl]. Następnie kliknij prawy przycisk myszy i z menu kontekstowego wybierz polecenie Przenieś do.

Obraz

W wyświetlonym okienku wskaż folder docelowy i po kliknięciu prawego przycisku myszy wydaj komendę Przenieś.

Obraz

Trzymaj się konwencji nazewnictwa

Gdy na dysku pojawi się więcej dokumentów, przemyślane nazwy zapobiegają otwarciu kilku plików podczas próby zlokalizowania tego właściwego. Przechowywanie wielu arkuszy kalkulacyjnych mających dwuznaczne nazwy nie pomaga w znalezieniu czegokolwiek.

Aby zmienić nazwę pliku lub folderu, kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz polecenie Zmień nazwę.

Obraz

Wpisz zrozumiałą nazwę, a następnie kliknij OK.

Obraz

Zachowaj spójny i opisowy schemat nazewnictwa, aby było jasne, gdzie znaleźć określone elementy i co zawiera konkretny plik.

Usuń zbędne dane

Po uporządkowaniu dokumentów w folderach możesz stwierdzić, że na dysku są zduplikowane lub niepotrzebne pliki. Skasuj je bez wahania.

Zaznacz plik, naciśnij prawy przycisk myszy i wybierz pozycję Usuń.

Obraz

Dysk nie wyświetla prośby o potwierdzenie usuwania plików. Pojawia się za to komunikat o skasowaniu pliku i propozycja odwołania operacji. Kliknij przycisk Cofnij, aby anulować usunięcie.

Obraz

Odzyskanie skasowanych plików jest możliwe także po przejściu do folderu Kosz, kliknięciu prawym przyciskiem myszy wybranych dokumentów i wydaniu komendy Przywróć.

Obraz

Usunięte pliki powrócą na dysk w miejsca, z których pochodzą.

Utwórz dowiązania symboliczne do plików i folderów

Dysk Google'a pozwala utworzyć dowiązania symboliczne do plików lub folderów i wyświetlać je w różnych miejscach bez zajmowania dodatkowej przestrzeni.

Aby utworzyć dowiązane, kliknij plik lub folder i wciśnij kombinację klawiszy [Shift]+[Z]. Otworzy się specjalne menu.

Obraz

Przejdź do folderu, w którym chcesz utworzyć dowiązanie i kliknij przycisk Dodaj.

Obraz

Aby pozbyć się dowiązania symbolicznego, kliknij je prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz opcję Pokaż szczegóły.

Obraz

W otwartym oknie uaktywnij kartę Informacje i kliknij symbol krzyżyka obok folderu ze skrótem.

Obraz

Pamiętaj, aby usunąć tylko dowiązanie, a nie plik, do którego ono prowadzi.

Oznaczaj ważne pliki i foldery

Dysk Google'a, podobnie jak Gmail, pozwala na oznaczanie gwiazdką ważnych plików i folderów, po wskazaniu ich i wydaniu z menu kontekstowego komendy Dodaj do znaczonych gwiazdką.

Obraz

Dokumenty takie są dodawane do sekcji Oznaczone gwiazdką, dostępnej bezpośrednio z panelu menu po lewej stronie.

Obraz

Pliki i foldery pozostają na starym miejscu. Dysk tworzy do nich tylko dowiązania symboliczne.

Obraz

Pokoloruj foldery

Na sieciowym dysku ikony wszystkich folderów są domyślnie szare. Kolor ułatwia rozpoznawanie folderu i wyróżnianie go spośród wszystkich pozostałych.

Kliknij folder prawym przyciskiem myszy, przejdź do sekcji Zmień kolor, a następnie wybierz jedną z 24 barw.

Obraz

Folder zmieni kolor na wybrany.

Obraz

Wybrane dla Ciebie