Kalifornia zakazuje głośnych reklam na platformach streamingowych. Powód jest prozaiczny
Krzyczące na nas z głośników telewizora lub komputera reklamy potrafią być irytujące, o czym na własnej skórze ewidentnie przekonali się prawodawcy z Kalifornii. Postanowili więc oni zająć się tym problemem, co z pewnością wszystkim wyjdzie na dobre.
Przepis, który wymusza na serwisach streamingowych ujednolicenie głośności pomiędzy zwykłymi materiałami a tymi promocyjnymi, wszedł już w życie na terenie Kalifornii. Prawo zostało podpisane przez gubernatora stanu Gavina Newsoma, a decyzję ustawodawców odczują przede wszystkim takie platformy, jak Netflix, Amazon Prime, Disney+, Hulu, Max, a nawet YouTube.
Koniec głośnych reklam w Kalifornii
Co ciekawe, w Stanach Zjednoczonych od 2010 roku obowiązuje już prawo, które zakazuje nadawcom telewizyjnym odtwarzanie zbyt głośnych reklam telewizyjnych. Szkopuł w tym, że przepis ten nie miał odniesienia do internetowych usług streamingowych, takich jak te, które zostały wyszczególnione w powyższym akapicie. Na mocy prawa podpisanego przez gubernatora Kalifornii, te same zasady zaczną obowiązywać wszystkich dostawców treści.
Informacja o tym wydarzeniu została zamieszczona na stronie Kalifornii, na której też znajdziemy fragment wypowiedzi Gavina Newsoma:
Usłyszeliśmy wyraźnie głos mieszkańców Kalifornii i jasne jest, że nie chcą oni reklam o głośności wyższej niż poziom, przy którym dotychczas oglądali programy. Podpisując ustawę SB 576, Kalifornia ogranicza tę niedogodność na platformach streamingowych, które dotychczas nie podlegały przepisom dotyczącym głośności reklam przyjętym przez Kongres w 2010 roku.
Jak podaje dziennik The Guardian, głównym pomysłodawcą projektu ustawy nr 576 Senatu stanu Kalifornia jest Tom Umberg. Z propozycją "przyciszenia" reklam w serwisach streamingowych wyszedł po tym, jak jeden z jego asystentów legislacyjnych zaczął skarżyć się na to, że głośne reklamy regularnie utrudniają sen jego dziecka.
Inspiracją dla tej ustawy była mała Samantha i wszyscy zmęczeni rodzice, którym po długiej i mozolnej pracy udało się wreszcie uśpić dziecko, ale głośna reklama w serwisie streamingowym niweczyła cały ich wysiłek. SB 576 zapewnia tak potrzebny spokój i ciszę w kalifornijskich gospodarstwach domowych, gwarantując, że reklamy strumieniowe nie będą głośniejsze od programów, które faktycznie chcemy oglądać.
Z pełną treścią ustawy nr 576 możemy zapoznać się pod tym adresem.