Roblox wprowadza reklamy wewnątrz gier. Google pierwszym partnerem firmy
Użytkownicy mogą oglądać krótkometrażowe, trwające maksymalnie 30 sekund reklamy, aby w zamian otrzymać garść bonusów w grze.
Umieszczeniem reklam w Robloksie odpowiedzialne za niego studio pochwaliło się przy okazji wydarzenia IAB Playfronts. Firma nawiązała współpracę z Google, dzięki czemu marki mogą dotrzeć do użytkowników popularnej gry za pośrednictwem narzędzi giganta z Mountain View. Już na wstępie wypada uspokoić, że treści promocyjne nie będą nachalne (a przynajmniej takie jest ich założenie), z kolei zapoznanie się z nimi w całości poskutkuje przyznaniem użytkownikom nagród w obrębie tytułowej produkcji.
Reklamy w Robloksie
Wszyscy fani Robloksa otrzymają możliwość oglądania klipów, których długość nie przekracza 30 sekund, aby otrzymać garść bonusów w aktualnie ogrywanej grze. Przedsiębiorstwo pochwaliło się, że, wedle wczesnych testów, średni wskaźnik dotrwania do końca reklamy wynosi ok. 80%, a w niektórych przypadkach – nawet 90%. Firma twierdzi, że jest to zasługa dwóch czynników: dostrzeżenia wartości w przyznawanych za przemęczenie się przed reklamą nagrodach oraz "uznanie tych reklam za dodatek do ogólnego doświadczenia". O ile pierwszy punkt jest w pełni zrozumiały, tak drugi został wysnuty nieco na wyrost.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rewarded Video ads from Roblox
Roblox zdaje się w pełni świadomy przeciętnego wieku odbiorcy swojego produktu i zachęca firmy do reklamowania się w ramach gry. Ma to pomóc dotrzeć im do "dziesiątek milionów aktywnych każdego dnia przedstawicieli pokolenia Z". Z kolei twórcy poszczególnych gier są gorąco zachęcani do wprowadzenia w nich obsługi materiałów promocyjnych, jako że rozwiązanie to znacznie rozszerza możliwości zarobkowania.
Ten nowy format jest korzystny dla marek, twórców i użytkowników, a my jesteśmy podekscytowani wczesnymi wynikami naszych testów, które to potwierdziły. Nasza współpraca z firmą Google bardzo ułatwia kupowanie tych angażujących reklam i docieranie do kluczowych odbiorców na dużą skalę. Nadal usuwamy bariery dla marek i agencji, które szybko zdają sobie sprawę z ogromnego potencjału wciągających platform do gier, takich jak Roblox, na których pokolenie Z coraz częściej spędza czas.
Ba, złożona w przeważającej mierze z młodszych ludzi społeczność Robloxa jest wykorzystywana przez przedsiębiorstwo jako karta przetargowa i przynęta na skłonnych sypnąć złotem reklamodawców. Jak napisała Cara Lewis, główny specjalista ds. inwestycji i aktywacji w agencji marketingowej dentsu:
Jesteśmy podekscytowani potencjałem klientów w grach immersyjnych, z Roblox na czele jako platformą dla połączenia z pokoleniem Z. Rewarded Video to format reklamowy, który nie tylko udowodnił swoją skuteczność, ale także oferuje znane narzędzia pomiarowe dla marek i agencji. Dzięki łatwości zakupu i dotarcia do ogromnej, bardzo zaangażowanej publiczności Roblox, cieszymy się, że marki w naszej sieci eksperymentują z Rewarded Video, aby łączyć się z konsumentami w bezpieczny i skalowalny sposób
Na podobne rozwiązanie, tj. wprowadzenie opcjonalnych reklam, których obejrzenie jest nagradzane szpargałami maści wszelakiej, zdecydował się również popularny komunikator internetowy Discord.
Jakub Dmuchowski, dziennikarz pcformat.pl