Samsung jednak nie rezygnuje z dysków SATA SSD. Korporacja zdementowała krążące po sieci plotki
Wygląda na to, że dyski SATA SSD Samsunga zostaną z nami na dłużej, jako że, wedle najnowszego oświadczenia południowokoreańskiej korporacji, nie ma ona zamiaru wycofywać się z tego segmentu swojej działalności.
Wczoraj informowaliśmy o tym, że, wedle plotek, Samsung planuje wstrzymanie produkcji dysków SSD z interfejsem SATA. W oświadczeniu wystosowanym do redakcji Wccftech przedsiębiorstwo poinformowało, że pogłoski te są nieprawdziwe. Mimo to wiele osób utrzymuje, że zapewnienia korporacji nie są zbyt przekonujące i z pewnością coś się święci.
Samsung jednak nie rezygnuje z dysków SATA SSD
W sektorze pamięci ostatnimi czasy nie dzieje się najlepiej, a niedobory dotyczą nie tylko RAM-u, ale również dysków SSD, a nawet powracających do łask za sprawą dużych centrów danych dysków twardych. Jakby tego było mało, niektóre firmy, jak choćby Micron, ogłosiły, iż całkowicie wycofują się z segmentu konsumenckiego na rzecz prowadzenia interesów z innymi korporacjami.
Nawet w natłoku tych pesymistycznych doniesień informacja o tym, że Samsung ma zamiar definitywnie zakończyć produkcję dysków SATA SSD, wzbudziła ogromne zainteresowanie i wywołała zamieszanie w sieci. W związku z tym Koreańczycy postanowili odnieść się do pogłosek i jednoznacznie je zdementować. Jak się bowiem okazało, plotka ta była nieprawdziwa. Serwis Wccftech otrzymał poniższe oświadczenie w odpowiedzi na swoje pytanie co do planów tytułowej firmy:
Plotka o wycofaniu dysków SATA firmy Samsung i innych dysków SSD jest fałszywa.
Biorąc pod uwagę, iż Samsung zdecydował się już zmniejszyć produkcję układów HBM celem zaspokojenia zapotrzebowania na pamięć RAM, wiele osób było skłonnych uwierzyć w wieści na temat wyjścia przedsiębiorstwa z rynku dysków SATA SSD. Nie zmienia to faktu, że do powyższej notki internauci podeszli z nieufnością, sugerując, że korporacja prędzej czy później odejdzie od wspomnianej technologii, a rzeczone oświadczenie określone zostało mianem próby ratowania wizerunku w oczach konsumentów.
Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl