Niech cię zapamiętają
|
1. W e-mailu (odpowiedzi do klienta) zawsze dołączaj sygnaturkę z danymi twojego sklepu (adres WWW, e-mail, telefon).
2. Przy wysyłaniu paczki z towarem pomyśl o jakimś darmowym bonusie, może to być gadżet z logo sklepu.
3. Do wysłanej paczki koniecznie dołączaj ulotkę lub wizytówkę swojego sklepu internetowego.
|
5. Promocja sklepu
Planując założenie sklepu, warto już wcześniej rozpocząć działalność na aukcjach internetowych. Należy wykorzystać dostęp do ogromnego rynku, gdzie codziennie setki tysięcy internautów robią zakupy, przywiązują się do sprzedawców i, co bardzo ważne, poznają i zapamiętują nazwy kont i sklepów. Serwisy aukcyjne to doskonała reklama dla twojej działalności oraz dodatkowy kanał zbytu dla twoich towarów.
Pokaż swój produkt
Klient, który zakupi twój produkt na aukcji, może później nabyć towar w twoim sklepie. Korzystnie jest, gdy konto na aukcjach jest równocześnie nazwą lub nawet adresem twojego sklepu internetowego.
Warto także zainwestować w szablon, czyli szatę graficzną twojej aukcji. Oprócz tego, że grafika powinna nawiązywać tematycznie do działalności, którą prowadzisz, należy zadbać także o reklamę sklepu (zdjęcia, motywy graficzne). Poświęć także czas na odpowiednie skonstruowanie treści aukcji. Zadbaj, aby klient dowiedział się o sklepie i zakupy zrobił właśnie w nim.
Marketing dla każdego
Założenie internetowego sklepu można porównać do postawienia budki z towarem w szczerym polu. Dlaczego? Bo praktycznie w obu przypadkach o powstaniu nowego sklepu nikt nie wie. Do tego dochodzi fakt, że internetowych marketów w polskiej sieci jest już ponad 12 tysięcy. Jak zatem oznajmić światu, że mamy ciekawy produkt, w dobrej cenie i chcemy go sprzedać?
Najprostszym sposobem jest wykorzystanie swoich znajomych i ogólnie dostępnych kanałów reklamowych. Mowa tutaj o portalach społecznościowych (np. Fanpage na Facebooku) oraz promocja witryny na forach dyskusyjnych, zaprzyjaźnionych witrynach i blogach.
Warto rozważyć skorzystanie z tańszych form reklamy zamieszczanych w postaci widgetów (AdTaily czy Ad4Mass). Ogłoszenia w tej formie zaczynają się już od złotówki czy kilku złotych za dzień. Korzystnie jest, aby twój baner, przynajmniej początkowo, gdy nie masz za dużo gotówki, pojawił się na witrynach powiązanych tematycznie z asortymentem twojego sklepu. Nawet w początkowej fazie reklamowania twojego przedsięwzięcia nie możesz pominąć pozycjonowania witryny pod względem wyszukiwarek.
Twój czas i pieniądze
Czas, jaki musisz poświęcić na uruchomienie sklepu, w dużej mierze zależy od ciebie i pracy, jaką wykonasz. Jednak należy założyć, że zajmie to minimum miesiąc. Także koszty działalności to spore widełki (koszt zdjęć, platformy, założenia firmy, grafika, księgowość, ZUS, domena). Samo założenie działalności to wydatek kilkuset złotych. Na początek warto mieć kilkanaście tysięcy złotych na sklep oraz na pierwsze zaopatrzenie. Pamiętaj, że na swoją działalność (jeżeli jesteś bezrobotny) możesz dostać nawet 17 tysięcy bezzwrotnej pomocy. Szczegółów i dodatkowych informacji szukaj na stronie Europejskiego Funduszu Społecznego www.efs.gov.pl