Druk 3D
Otwórz skan w programie 3D Bulider. Na ekranie pojawi się np. taki obraz jak poniżej. Trzymając wciśnięty lewy przycisk myszki i ruszając nią, obracasz obiekt. Prawy przycisk myszki i ruch to przesunięcie obiektu. Rolka myszki służy do zbliżenia i oddalania. W prawym górnym rogu znajduje się menu z narzędziami służącymi do obsługi programu.
Aby przygotować obiekt do wydruku, musisz usunąć spod hipopotama podstawę i znajdujący się obok kawałek poręczy. Pierwszym etapem jest rozgrupowanie obiektów niepołączonych ze sobą. Zaznacz kliknięciem obiekt, następnie z menu wybierz kolejno narzędzia (1) i (2). Teraz oba obiekty – hipopotam i kawałek poręczy – są oddzielone od siebie. Zaznacz kliknięciem poręcz (tak, by została zaznaczona na niebiesko) i naciśnij Del.
Trudniejszym wyzwaniem będzie usunięcie podestu. Do tego celu użyj płaszczyzny usuwającej wszystko, co znajduje się po jej drugiej stronie. Z menu wybierz rysik i przecięty płaszczyzną stożek. Na ekranie pojawi się płaszczyzna cięcia. Musisz ją najpierw odwrócić, tak aby ucinany był dół, a nie góra obiektu. Chwyć zieloną strzałkę góra/dół i obróć dookoła płaszczyznę. Następnie manipulując płaszczyzną, ustaw ją tak, by odciąć jak najwięcej niepotrzebnych elementów.
Po obcięciu podstawy obiekt unosi się w powietrzu. Wybierz polecenie