Gra z klocków
Bezpośrednio po wyborze projektu jesteś przekierowany na stronę Game Creatora. Na górze po lewej stronie jest widoczne główne menu kategorii edytowanych elementów składające się z czterech pozycji: aktualnie zaznaczonej (dlatego większej) pozycji Actors, a następnie Scenes, Game, Play.
Domyślnie uaktywnianym menu jest Actore. W tym trybie pracy masz możliwość przejrzenia wszystkich dostępnych w grze obiektów. Pozioma lista dostępnych obiektów jest wyświetlona po prawej stronie głównego menu kategorii edytowanych elementów. Pierwsze dwa elementy Search i New nie są obiektami, lecz funkcjami umożliwiającymi odpowiednio wyszukiwanie obiektów w grze lub tworzenie nowego obiektu. Dalej, po prawej stronie, widzisz już ikony statków kosmicznych, licznika punktów, eksplozji i pocisku. Kliknięcie ikony ze strzałką w prawo przewija menu obiektów, byś mógł zobaczyć dalszych „aktorów” w grze.
Kliknij teraz pozycję Scenes. Tak jak w przypadku obiektów (zwanych tu aktorami) po prawej stronie zobaczysz poziomą listę wszystkich scen w danej grze.
W przypadku wybranego przez nas projektu występuje 5 scen: od wstępu Intro po instrukcję How to Play.
Kolejna pozycja menu głównego to Game. Po jej kliknięciu pojawią się w obszarze roboczym parametry związane z celem rozgrywki (w tym przypadku celem jest zdobycie jak największej liczby punktów, co sygnalizuje zaznaczona ikona higher score is better. W tym trybie działania Game Creatora masz też dostęp do prostego menedżera plików Files, za którego pomocą możesz kopiować pliki istotne dla gry między lokalnym serwisem a przestrzenią udostępnioną ci w serwisie Popfly.
Ostatnią pozycją głównego menu Game Creatora jest Play.
W tym trybie masz możliwość przetestowania gry. Podpowiadamy: każdy z predefiniowanych projektów dostępnych w serwisie Popfly jest w pełni aktywny i można go uruchomić nawet bez wprowadzania żadnych poprawek. W przypadku wybranego przez nas projektu Space shooter wystarczy kliknąć planszę gry, by rozpocząć rozgrywkę.