A A A

Gra z klocków

PC Format 1/2009
Nie wystarcza ci już korzystanie z gotowych aplikacji? Chciałbyś stworzyć coś własnego, ale nie masz doświadczenia w programowaniu? Dzięki technologii Popfly zbudujesz prostą grę, nie wikłając się w skomplikowane tworzenie kodu.

Modyfikacja fabuły


Samo dodanie sceny nie spowoduje jeszcze zmian podczas gry. Co prawda scena jest dodana do projektu, ale gdybyś teraz rozpoczął grę, to po zakończeniu pierwszej planszy (zniszczeniu wszystkich przeciwników), zamiast przejść do drugiej planszy, zostałbyś przekierowany od razu do zwycięskiej sceny końcowej. Musisz zatem zmodyfikować działanie gry. Kliknij ikonę sceny Main, a następnie na poziomym pasku ikon, widocznym po lewej stronie obszaru roboczego z podglądem planszy, kliknij ikonę Behaviors.


Zobaczysz ramkę Main Scene Behaviors, w której są widoczne dwa elementy. Pierwszy ResetScore, oznacza wyzerowanie wyniku podczas uruchamiania danej planszy. Ponieważ edytujesz właściwości pierwszej planszy gry, jest to jak najbardziej wskazane. Drugi element WinWhenBadGuysAreGone, określa, co ma się stać w grze, kiedy nastąpi określone wydarzenie – w tym przypadku zastrzelenie wszystkich przeciwników na danej planszy. Skąd wiadomo, że o taki warunek chodzi? Kliknij ikonę Event.


Zobaczysz szczegóły warunku wyzwalającego dane działanie. Wiersz widoczny na ekranie: Raise this event when the Main property ... należy interpretować następująco: wywołaj dane działanie, kiedy na planszy main właściwość o nazwie liczba statków # of Smooth Spaceship będzie równa zeru. Warunek ten jest zgodny z tym, co powinno nastąpić, by gracz awansował do następnej, dodanej przez ciebie wcześniej, planszy. Nie musisz zatem niczego modyfikować, tylko kliknij widoczny w prawym górnym rogu ramki przycisk zamknięcia.


Powrócisz do ramki Main Scene Behaviors. Wiesz już, jaki warunek wyzwala działanie WinWhenBadGuysAre Gone. W domyślnych ustawieniach, gdy warunek ten zostanie spełniony (czyli liczba przeciwników na planszy będzie równa zeru), zostaniesz przeniesiony na planszę końcową, co widać po obecności ikony Won. Kliknij tę ikonę.


W ramce Choose a scene wybierz ikonę Scene 6 jako tę, która ma być wywołana po zestrzeleniu wszystkich przeciwników w scenie pierwszej. Zamknij ramkę, klikając X, a następnie zamknij ramkę Main Scene Behaviors.


Powrócisz do głównego okna edycji. Czas na modyfikację właściwości kolejnej planszy. Kliknij ikonę Scene 6, a następnie Behaviors.


W ramce Scene 6 Scene Behaviors  kliknij kółko z krzyżykiem widoczne po lewej stronie elementu ResetScore, usuwając w ten sposób ten element. Zrozumiałe, że przy przejściu do drugiej planszy zerowanie wyniku jest bezsensem. Zdobyte w pierwszej planszy punkty powinny być dodawane w kolejnej planszy. Pozostałych elementów nie musisz modyfikować. Ponieważ w naszym przykładowym projekcie są tylko dwie plansze, ustawienie przekierowania do planszy końcowej jest w tym wypadku poprawne.


Teraz pozostaje przetestować wprowadzone modyfikacje.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto