Gra z klocków
Zmianę domyślnych parametrów warto rozpocząć choćby od przetłumaczenia plansz gry. Dzięki temu dowiesz się, jak przebiega proces modyfikacji. W głównym menu Game Creatora kliknij Scenes,
a następnie z poziomej listy scen wybierz (klikając) scenę o nazwie Intro.
W obszarze roboczym w środkowej części strony zobaczysz planszę tytułową gry.
Jeżeli w obszarze roboczym nie widzisz całej planszy tytułowej, przewiń podgląd planszy za pomocą suwaków. Następnie zaznacz click to play. Po prawej stronie planszy na panelu edycyjnym zobaczysz modyfikowalne parametry wybranego elementu. W polu tekstowym wpisz polskojęzyczną frazę Kliknij i graj!. Możesz zmienić czcionkę – domyślna to Troglodyte, a także zmienić wielkość zaznaczonego napisu, przesuwając suwak Size, oraz zmodyfikować kolor, klikając wybraną barwę w kwadracie barwnym. W analogiczny sposób możesz przetłumaczyć napisy na wszystkich planszach gry, na których one występują.
Wybierz teraz z poziomego menu kolejną planszę o nazwie Main.
W obszarze roboczym zobaczysz główną planszę z rozmieszczonymi na planetarnym tle statkami kosmicznymi. Wybierając (kliknięciem) jeden ze statków, zobaczysz dookoła niego ramkę selekcyjną.
Teraz możesz, np. przeciągając wybrany obiekt myszką, zmienić jego położenie na planszy.
Przykładowy projekt gry Space Shooter ma tylko jedną planszę w samej grze (pomijając plansze tytułowe i końcowe oraz instrukcję). Warto zatem rozbudować grę, dodając do niej kolejną planszę. Aby to zrobić, kliknij New w poziomym pasku plansz.
Pojawi się ramka Add a Scene, w której masz do wyboru albo dodanie nowej, pustej sceny (w wyniku kliknięcia ikony w grupie Add), albo sklonowanie istniejącej. To drugie rozwiązanie jest łatwiejsze. Kliknij Main.
Powrócisz do głównego okna edycji. W obszarze roboczym będzie aktywny podgląd dodanej właśnie sceny. Powinna mieć nazwę Scene 6. Jej ikonę zobaczysz na poziomym pasku scen.