Jak nie stracić plików
Po zalogowaniu przez przeglądarkę do interfejsu administracyjnego przejdź do zakładki Wszystkie funkcje. Kliknij ikonę Użytkownicy i grupy.
Kliknij opcję Dodaj użytkownika. W polu Nazwa wpisz nazwę użytkownika, a w polach poniżej dwa razy wpisz hasło. Najlepiej, jeśli nazwa użytkownika oraz hasło zgadzają się z danymi konta na komputerze z Windows – wtedy logowanie do zasobów sieciowych jest najprostsze.
Jeśli chcesz utworzyć dla nowego użytkownika jego prywatny, niewidoczny dla innych udział sieciowy, zaznacz opcję Dodaj chroniony udział dla tego użytkownika. Kliknij Utwórz.
Teraz rozwiń sekcję Prawa dostępu - Przegląd. Widać, że nowo utworzony użytkownik ma dostęp tylko do własnego folderu. Aby zezwolić na korzystanie z innych zasobów, kliknij Dodaj prawa dostępu.
W okienku Dodaj prawa dostępu zaznacz zasoby, np. Documents i Movies, z których będzie mógł korzystać użytkownik, a następnie kliknij przycisk Zastosuj.
Po powrocie do wcześniej otwartego okienka zaznacz, które zasoby mają być dostępne tylko do odczytu, a które do odczytu i zapisu. Kliknij Zastosuj.
Uprawnienia osób dotyczące poszczególnych udziałów sieciowych możesz też sprawdzić w innym miejscu. W głównym oknie z aplikacjami wybierz Udziały. Rozwiń wybrany udział, np. Documents, a w nim Prawa dostępu - Przegląd. Na liście widać, kto ma jakie uprawnienia do korzystania z tego zasobu, łącznie z uprawnieniami do zapisu.