Nie tylko MS Office
W poważniejszych zastosowaniach, gdy w grę wchodzi przygotowywanie bardziej skomplikowanych dokumentów, niezbędny jest już pakiet desktopowy o dużych możliwościach, którego działanie nie zależy od kaprysów połączenia internetowego.
W małym biurze sprawdzi się doskonale zarówno MS Office, jak i Libre Office. Wybór między nimi powinien być podyktowany przede wszystkim komfortem pracy, wyglądem i mechaniką działania aplikacji, a także, rzecz oczywista, ceną pakietu.
Libre Office, który jest bezpłatny, będzie najlepszym wyborem dla większości z nas. Można w nim zrobić niemal wszystko to, co w MS Office, tyle że będzie to wymagało nieco więcej wysiłku. Jednak oszczędność jest niebagatelna.
- Microsoft Office 2013/Office 365
Program komercyjny nie ma bezpłatnej wersji, a jedynie ograniczoną czasowo wersję testową. Najnowszy Office 2013 będzie sprzedawany z licencją nieograniczoną czasowo oraz w postaci usługi Office 365, w której zamiast kupować licencje, będziesz płacić abonament. Z punktu widzenia użytkownika domowego mają znaczenie dwie licencje: niekomercyjna oraz dla małych firm. Wersje pudełkowe na rynku amerykańskim będą kosztować 140 dol. i 220 dol. W modelu subskrypcyjnym zapłacisz odpowiednio 100 i 150 dol. rocznie z dodatkową licencją na Access i Publisher, których nie ma w wersjach pudełkowych. - Libre Office 3.6
Darmowy open source, można go używać bez ograniczeń także komercyjnie. Wadą jest brak gwarancji i wsparcia technicznego. W zastosowaniach korporacyjnych można temu zaradzić, kupując wsparcie techniczne od firmy usługowej. - Aplikacje biurowe Google
Bezpłatnie dla każdego, kto założył konto w tym serwisie. Można używać komercyjnie, ale firma nie gwarantuje wsparcia technicznego. Za 4 euro miesięcznie za użytkownika można kupić m.in. dostęp do telefonicznej pomocy technicznej, gwarancję dostępności pakietu na poziomie 99,9 proc. czasu i większą skrzynkę pocztową.
- zależy ci na możliwości edycji plików na dowolnym pececie smartfonie, tablecie tak długo, jak długo masz dostęp do internetu
- współpracujesz z innymi nad dokumentami online
- korzystasz z pakietu biurowego okazjonalnie, nie potrzebujesz zaawansowanych funkcji
- chcesz za darmo korzystać z profesjonalnego pakietu biurowego
- prowadzisz małą firmę i chcesz zmniejszyć koszty oprogramowania
- używasz innego systemu niż MS Windows