Office wreszcie w sieci!
Aby założyć konto w serwisie, wpisz w polu adresowym przeglądarki adres www.live.com. Następnie kliknij przycisk Utwórz konto. Wypełnij wszystkie pola formularza rejestracyjnego zgodnie z opisem, który jest w języku polskim. Na końcu kliknij przycisk Akceptuję.
Po przetworzeniu formularza serwis wyświetli stronę powitalną nowego konta Live. Niestety funkcja Office Web Apps w momencie pisania artykułu była dostępna tylko w angielskiej wersji serwisu, musisz więc zmienić język interfejsu. W tym celu w prawym dolnym rogu strony znajdź odnośnik Polski i kliknij go myszą. Prowadzi on do strony wyboru języka interfejsu. Tam zaznacz opcję angielski (English), po czym kliknij przycisk Zapisz.
Znajdziesz się ponownie na głównej stronie konta Live.com, tyle że interfejs będzie po angielsku. Teraz znajdź w górnej części strony odnośnik Office i naprowadź na niego kursor myszy. Z menu, które się pojawi, wybierz opcję New Word document. Niestety w tym miejscu czasami pojawia się błąd, zestaw aplikacji jest wciąż w fazie testowej. Zamiast interfejsu edycji wyświetla się komunikat: This item might not exist or is no longer available. Jeśli go zobaczysz, kliknij dostępny poniżej przycisk Go to SkyDrive, który przeniesie cię do strony zarządzania plikami Office.
Aby usunąć błąd, wystarczy przesłać do serwisu dowolny dokument Worda (*.doc, *.docx). Na stronie zarządzania plikami kliknij link Add files. Na kolejnej stronie, Select a folder, kliknij ikonę Documents, co spowoduje przejście do strony: Add documents to My Documents gdzie będziesz mógł przesłać plik do usługi online. Kliknij link select documents from your computer. Wyświetli się okno Otwieranie. Wskaż w nim dowolny plik Worda i kliknij Otwórz. Po przesłaniu pliku zobaczysz na stronie ikonę Worda. Ładowanie pliku Worda kończysz, klikając przycisk Continue.
Ponownie znajdziesz się na stronie My Documents, gdzie na liście plików zobaczysz załadowany swój plik Worda. Jeśli naprowadzisz na niego kursor myszy, pojawi się odnośnik Edit in browser. Kliknij go. Rozpocznie to proces konwersji pliku do edycji online. Po chwili powinieneś zobaczyć swój plik w oknie programu Word Web App.
Aby sobie ułatwić następne logowania do Office Web Apps, zainstaluj dodatek do Internet Explorera przyspieszający ten proces. W tym celu, pozostając w interfejsie Word App, kliknij odnośnik Install Sign-in Assistant wyświetlony na żółtym pasku powyżej pola tekstowego. Jeśli nie chcesz instalować dodatku, zamknij żółty pasek, klikając znajdujący się na nim znak X. Instalacja jest standardowa. Musisz potwierdzić wszystkie informacje wyświetlone na ekranie.
W tym momencie pakiet Office Web Apps jest gotowy do użycia. Aby utworzyć plik Worda, po zalogowaniu się do serwisu, na stronie głównej znajdź ponownie menu Office i wybierz z niego polecenie New Word document. Następnie ustaw kursor w wyświetlonym polu Name i wpisz nazwę pliku. Na końcu kliknij przycisk Save. Plik zostanie zapisany na dysku internetowym SkyDrive, a ty zobaczysz interfejs edycyjny, który wygląda podobnie jak interfejs nowych wersji MS Worda 2007, 2010.