Office wreszcie w sieci!
Jedną z ciekawszych funkcji pakietu Office Web Apps jest możliwość edytowania dokumentów przechowywanych na serwerze w desktopowym MS Office. Jeśli masz zainstalowany na dysku pakiet MS Office 2007 lub 2010 i chcesz skorzystać z tej możliwości, kliknij w zakładce Home ikonę Open in Word i w oknie Komunikat ze strony sieci Web kliknij Ok. W tym momencie uruchomi się pakiet MS Office, który wyświetli okno dialogowe łączące się z webową wersją aplikacji.
Aby otworzyć zdalny dokument, musisz podać swój login i hasło usługi Live.com, jakie utworzyłeś podczas zakładania konta. Jeśli nie chcesz być ponownie pytany o login, zaznacz pole Zarejestruj mnie automatycznie. Następnie potwierdź, klikając OK. Jeśli zapiszesz dokument w MS Word, nie zostanie on zachowany na lokalnym dysku, lecz bezpośrednio na zdalnym serwerze. Aby kontynuować edycję online, należy ponownie otworzyć dokument z dysku SkyDrive w Word Web App, tak jak opisaliśmy w kroku 5 poprzedniego warsztatu.
Program pozwala udostępnić utworzony dokument online do wglądu bądź edycji. W tym celu kliknij zakładkę File i z menu wybierz polecenie: Share. Aby udostępnić ten dokument do wglądu dla każdego, na stronie Edit permissions przesuń suwak na pozycję Everyone i kliknij Save.
Teraz zobaczysz podgląd dokumentu. Kliknij w nim File i polecenie: Properties. Zostaniesz przeniesiony na stronę właściwości dokumentu. Tam, w sekcji Information, w polu Web address, znajdziesz bezpośredni link do pliku, który możesz skopiować i rozesłać e-mailem. Aby pobrać dokument na dysk, kliknij w tym samym oknie link Download.