Pakiet z chmury
Microsoft udostępnił dwa warianty usługi w wersji próbnej. Pierwszy jest przeznaczony dla indywidualnych specjalistów i firm liczących nie więcej niż 25 pracowników, natomiast drugi dla średnich i dużych firm. W artykule zajmiemy się praktycznym wdrożeniem planu dla mniejszych organizacji. W ramach próbnego abonamentu na usługę Office 365 w planie dla małych firm otrzymasz 10 licencji, co oznacza, że przez okres próbny z usługi Office 365 będzie mogło korzystać maksymalnie 10 osób (np. znajomych, współpracowników).
- Office 365 to nie programy, lecz usługi działające online (poczta, komunikacja, udostępnianie, WWW).
- W opisywanym wariancie Office 365 nie otrzymujesz Worda, Excela itp. Masz dostęp do webowych wersji tych aplikacji.
- W przypadku Office 365 nie płacisz dużej kwoty jak za produkt, lecz znacznie niższy abonament.
- Office 365 zapewnia dostęp do serwerów bez ich faktycznego instalowania.
- Do korzystania z Office 365 jest potrzebne stałe połączenie z internetem, do Office 2010 – nie.
Chcąc w pełni wykorzystać oferowany zestaw usług, dobrze jest mieć również zainstalowany lokalnie stacjonarny pakiet Microsoft Office 2007 lub nowszy. Office 365 nie jest ekwiwalentem „standardowego” Office’a, lecz raczej jego uzupełnieniem. Jednak nawet jeżeli nie masz zainstalowanego pakietu Office 2007 lub Office 2010, będziesz mógł wypróbować usługi wchodzące w skład próbnego zestawu Office 365 i otwierać oraz edytować dokumenty Worda, arkusze Excela czy prezentacje w PowerPoincie.
Uruchom przeglądarkę Internet Explorer 9 i w pasku adresowym wpisz adres www.office365.pl. Znajdziesz się na polskojęzycznej witrynie głównej usługi Office 365. Standardowo na stronie powitalnej powinieneś zobaczyć informacje dotyczące usługi Office 365 dla specjalistów i małych firm. To wariant, który nas interesuje. Kliknij przycisk Skorzystaj z wersji próbnej.
Na kolejnej stronie (upewnij się, że jest zaznaczona karta Skorzystaj z usługi Office 365) znajdziesz odnośniki do dodatkowych informacji związanych z usługą, jak również spis składników udostępnianych w ramach wybranego wariantu (Office Web Apps, Exchange Online, SharePoint Online oraz Lync Online). Kliknij kolejny przycisk SKORZYSTAJ Z WERSJI PRÓBNEJ.
Następna strona zawiera formularz rejestracyjny. Wypełnij go, aby otrzymać identyfikator Microsoft Online Services. Po wpisaniu nazwy domeny w polu Nazwa nowej domeny upewnij się, że wybrana przez ciebie nazwa jest dostępna – kliknij przycisk Sprawdź dostępność i w razie konieczności zmień nazwę domeny.
Po sprawdzeniu dostępności i stwierdzeniu, że nazwa domeny nie jest zajęta, pojawią się kolejne pola formularza. Zwróć uwagę szczególnie na pole Nowy identyfikator Microsoft Online Services. Wpisany tu identyfikator musisz zapamiętać w całości, tj. łącznie z nazwą domeny widoczną za znakiem @.
Wypełnij pozostałą część formularza (podaj m.in. hasło dostępowe do usługi). Po jego wypełnieniu kliknij odnośnik Umowa dotycząca wersji próbnej witryny Microsoft Online Services i zapoznaj się z umową. Gdy ją przeczytasz, powróć na stronę formularza i kliknij przycisk Zgadzam się. Kontynuuj.
Na kolejnej stronie rozpocznie się automatycznie proces logowania. Jednocześnie zobaczysz informację, że przydzielony identyfikator zostanie wysłany na podany w formularzu adres e-mailowy. Kliknij Kontynuuj.