Pakiet z chmury
Zakładamy, że jesteś już zalogowany w usłudze. Jeżeli nie, zaloguj się, klikając odnośnik Zaloguj widoczny w górnym prawym rogu strony wyświetlanej po wpisaniu w przeglądarce adresu www.office365.pl lub https://portal.microsoftonline.com.
Na głównej stronie administracyjnej twojego konta, w sekcji oznaczonej hasłem Rozpoczynanie pracy kliknij widoczny w pierwszym punkcie (na ekranie) odsyłacz Skonfiguruj teraz.
Wyświetli się strona z materiałami do pobrania. W opisywanym przez nas wariancie usługi Office 365 jedynym dostępnym programem do pobrania jest aplikacja Microsoft Lync 2010 – rozbudowany, komercyjny komunikator. Pozostaw wybrany język polski. Pod słowem Wersja zaznacz opcję odpowiadającą wersji systemu operacyjnego, z którego korzystasz – w przypadku 64-bitowego systemu wybierz 64-bitowa i kliknij przycisk Zainstaluj.
Przy dolnej krawędzi okna Internet Explorera zobaczysz pasek informujący o pobieraniu aplikacji. Kliknij Uruchom i poczekaj, aż program Lync zostanie pobrany.
Wyświetli się okno Instalator programu Microsoft Lync 2010. Kliknij w nim przycisk Zainstaluj. Poczekaj, aż pliki zostaną umieszczone we właściwych lokalizacjach i kliknij Zamknij. Program uruchomi się automatycznie. Aby się zalogować, wpisz swój identyfikator Microsoft Online Services. Zanim będziesz w pełni korzystać z Lynca, warto utworzyć kilka kont użytkowników. W dalszej części dowiesz się, jak je założyć.
Gdy powrócisz do okna przeglądarki Internet Explorer z wciąż widoczną stroną Materiały do pobrania, zobaczysz punkt drugi dotyczący jednak tylko tych użytkowników, którzy mają już zainstalowany na komputerze pakiet Microsoft Office 2007 lub 2010. Jeżeli masz którąś z tych wersji pakietu, kliknij Konfiguruj i postępuj wg widocznych wskazówek. Jeżeli nie masz żadnej z tych wersji (a takie przyjęliśmy założenie w artykule), przejdź z powrotem do głównej strony usługi, klikając widoczny w górnej części odnośnik Strona główna.