Uruchomienie prywatnej chmury Cloud Station
Cloud Station to nic innego, jak chmurowa usługa synchronizacji plików, bardzo podobna np. do Dropboksa. Pliki są przechowywane na serwerze (w naszym przykładzie na dysku Synology), a także są synchronizowane między nim a dowolnym komputerem lub urządzeniem przenośnym. Ułatwia to dostęp do danych, a także świetnie je zabezpiecza, ponieważ ich kopie znajdują się na różnych urządzeniach. Co więcej, Disk Station może przechowywać do 32 poprzednich wersji pliku i ma własny kosz, więc łatwo cofnąć niechciane zmiany albo przywrócić skasowane przypadkowo pliki.
Przygotowanie
Pierwszą czynnością jest zainstalowanie w systemie odpowiedniego pakietu, a także wstępna konfiguracja. Oczywiście musi to zrobić administrator, po zalogowaniu się do systemu DSM przez przeglądarkę.
Uruchom Centrum pakietów, a następnie odszukaj w nim Cloud Station. Kliknij Zainstaluj, by dodać pakiet do systemu. Po chwili pojawi się wśród pozostałych aplikacji.
Uruchom program Cloud Station. Jak widać, usługa jest domyślnie włączona i już działa. By móc synchronizować pliki, musisz zapamiętać identyfikator usługi QuickConnect. Jest to numer urządzenia, który później będzie służył użytkownikom do łączenia się z serwerem.
Przejdź do sekcji Uprawnienia i włącz usługę Cloud Station odpowiednim użytkownikom. Kliknij Zapisz. Po wykonaniu tych czynności z Cloud Station mogą korzystać wszyscy użytkownicy, którzy uzyskali stosowne uprawnienia.