Serwer w domu
Ze strony www.synology.com/support/download.php pobierz program Cloud Station. Zainstaluj program (instalacja jest standardowa) i uruchom go.
W pierwszym oknie kliknij Dalej. W kolejnym wpisz QuickConnect ID, który uzyskałeś na etapie instalacji usługi. Poniżej podaj swoją nazwę użytkownika oraz hasło (muszą to być dane użytkownika, któremu wcześniej administrator włączył dostęp do Cloud Station). Kliknij Dalej.
W kolejnym oknie możesz ustalić, jak twój komputer będzie „widziany” w interfejsie administracyjnym Cloud Station, a także z którym folderem lokalnym mają być synchronizowane dane. Kliknij Dalej, a w następnym oknie kliknij przycisk Zakończ.
Konfiguracja jest zakończona. Od tej pory wszystko, co wrzucisz do swojego katalogu CloudStation na komputerze, zostanie automatycznie zsynchronizowane z dyskiem Synology. Oczywiście działa to również w drugą stronę: wszystko, co znajdzie się w twoim domowym katalogu na dysku sieciowym (a dokładniej mówiąc, w podkatalogu CloudStation), zostanie też automatycznie pobrane na dysk komputera.