Serwer w domu
Dysk Synology pozwala synchronizować nie tylko prywatne dane użytkowników, ale także wspólne katalogi, np. standardowy public. Jako administrator musisz w ustawieniach Cloud Station, w sekcji Udostępnianie zaznaczyć odpowiedni katalog i kliknąć Zapisz. Wtedy po stronie klienta (komputera z Windows) użytkownik otrzyma powiadomienie, że są dostępne nowe foldery do synchronizacji. Kliknij dymek. W oknie z ustawieniami zaznacz dodatkowy katalog public i kliknij Zastosuj. Od tej pory synchronizacja będzie obejmowała dodatkowy katalog.
Cloud Station przechowuje poprzednie wersje plików, więc możliwe jest cofnięcie zmian. W tym celu zaloguj się przez przeglądarkę do systemu DSM, uruchom program File Station i przejdź do folderu, w którym jest interesujący cię plik. Kliknij na nim prawym klawiszem myszy i wybierz Przeglądaj poprzednie wersje. Program wyświetli wersje wraz z datą ich ostatniej modyfikacji. Możesz zaznaczyć jedną z nich i kliknąć Pobierz, by pobrać ją (przez przeglądarkę) na lokalny dysk.
Można też odzyskać skasowane przypadkowo pliki. Zaloguj się do DSM, a następnie otwórz program Cloud Station i przejdź do sekcji Kosz. Zaznacz plik, który chcesz odzyskać, a następnie z menu Akcja wybierz polecenie Pobierz. Możesz odzyskać nie tylko ostatnią wersję pliku, ale także wersje poprzednie.
Dzięki usłudze QuickConnect dysk sieciowy pracujący w domowej sieci może być widoczny poza nią i synchronizować dane przez internet – nie jest konieczne udostępnianie portów. Jednak, by przyspieszyć synchronizację, warto przekierować jeden port TCP 6690, z którego korzysta usługa Cloud Station. Należy zalogować się do swojego routera, odszukać funkcję przekazywania portów (np. Port Forwarding, Virtual Server itp.) i dodać taki wpis. Parametr IP Address to adres IP dysku Synology w sieci lokalnej.