Start rakiety
Aby dym mógł powstać, potrzebne jest dołączenie dodatkowego obiektu, który będzie pełnił rolę środowiska dla powstawania dymów. W Blenderze takim środowiskiem jest nowy obiekt, z reguły graniastosłup, z nadanym mu parametrem Domain. Z menu głównego wybierz Add, Mesh i Cube.
Naprowadź kursor w pobliże centralnej części sześcianu, a następnie naciśnij klawisz [S] i przytrzymując przycisk [Ctrl], powiększ sześcian 11-krotnie. Przy przeskalowywaniu obiektu monitoruj wskazania, jakie pojawią się w lewym dolnym rogu okna podglądu. Zakończ powiększanie, naciskając lewy przycisk myszki.
Teraz naciśnij klawisz [S], a następnie klawisz [Z]. Przytrzymując klawisz [Ctrl], powiększ wysokość sześcianu 3-krotnie. W panelu po prawej stronie kliknij ostatnią zakładkę, kliknij funkcję Smoke, a następnie zaznacz opcję Domain. W rubryce Divisions zwiększ wartość do 64, Density do 4.5, a Temp Dif do -5.00. Bez zmian pozostaw parametr Scale, natomiast wartość Vorticity zmień do 0.2.
Zaznacz też opcję Dissolve i zwiększ parametr Time do 80. Ta ostatnia opcja będzie powodowała, że utworzony dym zacznie się rozwiewać po określonym czasie. Kliknij belkę Vertically Open i z rozwiniętej palety wybierz funkcję Collide All. Zaznaczając tę funkcję, spowodujesz, że tworzony dym będzie reagował z krawędziami przestrzeni Domain. W przeciwnym wypadku będzie wylatywał poza nią bez żadnych interakcji.
Korzystając ze strzałek współrzędnych obiektu Domain, przesuń go tak, by rakieta znajdowała się centralnie w jego wnętrzu, a jednocześnie tuż nad jego dolną krawędzią. Zaznacz funkcję Smoke High Resolition. Rozwiń tę funkcję, klikając trójkąt, i wartość Divisions zwiększ do 2.00.
Funkcja Smoke High Resolution odpowiada za generowanie dymów w wysokiej rozdzielczości i jest już używana tuż przed przygotowaniem renderingu. Jeśli będziesz eksperymentował z ustawieniami dymu, pozostaw tę funkcję nieaktywną, gdyż jej włączenie znacząco spowalnia cały proces renderowania. Poza tym włączenie tej funkcji znacząco zwiększa zapotrzebowanie procesu obliczeniowego na wielkość pamięci RAM.
Teraz w menedżerze sceny kliknij obiekt Dysza wylotowa. Następnie na prawym panelu zaznacz ostatnią zakładkę i znów wybierz z niej funkcję Smoke. Tym razem zaznacz jednak funkcję Flow. Wskazuje ona obiekt, który będzie generatorem dymu. W otwartym panelu zaznacz opcję Initial Velocity i zwiększ wartość Multiplier do 2.00.