Sterowanie autem
Prawym przyciskiem myszki kliknij kość znajdującą się przy przednim lewym kole.
W panelu po prawej stronie przejdź do zakładki (ikona kości z łańcuchem). Kliknij przycisk Add Constraint i z rozwiniętej palety wybierz Transformation. Kliknij rubrykę Target i z rozwiniętej palety wybierz system kostny, w naszym przykładzie Armature.
Lewym przyciskiem myszki kliknij rubrykę Bone i z rozwiniętej palety wybierz główną kość układu, w naszym przykładzie Bone. W pierwszej rubryce sekcji Source dla parametru Max współrzędnej X wstaw wartość 5. W ten sposób definiujesz obrót kół o określoną wartość (ustaloną w dalszej części) po przemieszczeniu kości głównej na określonej długości, w naszym przykładzie pięć jednostek.
W sekcji Destination kliknij przycisk Rot. Koło zostanie automatycznie skręcone. Aby to skorygować, kliknij drugi przycisk World Space i z rozwiniętej palety wybierz Local Space. Ustalamy w ten sposób, że zmiany przeprowadzone w przestrzeni globalnej będą wpływały na lokalne parametry wyznaczonych obiektów.
W sekcji Destination w rubryce Max dla współrzędnej X wpisz wartość -360. W ten sposób zdefiniowałeś, że koło na długości pięciu jednostek obróci się o 360 stopni. Dlatego wpisujemy wartość ujemną, gdyż koło ma się obracać w przeciwną stronę do kierunku osi X.
Aby przypisać powtarzanie się akcji obracania koła bez limitu jednostek, musisz zaznaczyć dodatkowo funkcję Extrapolate. W ten sposób bez względu na to, na jaką długość przesuniesz samochód, jego koła będą się nadal kręciły. Wszystkie czynności opisane w krokach od 1 do 5 wykonaj dla każdej kości koła.
Jeśli powtórzysz opisane operacje dla wszystkich kości, możesz sprawdzić efekt. W tym celu kliknij prawym klawiszem myszki kość główną systemu kostnego i przesuń ją wzdłuż osi X (czerwonej). Koła samochodu będą się kręciły z prędkością zależną od tego,
z jaką prędkością przesuniesz samo auto.