Sukces twojego bloga
Wpisywane przez wyszukujących frazy mogą być także świetnym źródłem inspiracji dla blogera. Dzięki nim można się dowiedzieć, o czym czytelnicy chcieliby przeczytać (czego szukają). Jeśli widzisz, że ponad 100 osób trafiło na twój blog, wpisując frazę „gdzie sprzedać złoto”, to może warto o tym napisać.
Najprostszym i najczęściej wybieranym sposobem zarabiania przez początkujących blogerów jest publikacja reklam tekstowych i banerowych pochodzących z sieci reklamowych, takich jak: Google AdSense, AdTaily itp. Publikacja takiej reklamy wymaga uprzedniej rejestracji w programie danego partnera, a następnie umieszczenia na stronach bloga tzw. kodów reklamowych, pod które potem automatycznie podstawiane będą reklamy. W zależności od popularności twojego bloga na takich reklamach możesz zarobić od kilkudziesięciu groszy do kilkudziesięciu złotych dziennie. W przypadku bloga mającego około 1000 odwiedzin dziennie można liczyć na zarobek około 700–1300 zł miesięcznie w przypadku reklamy Google AdSense. Oczywiście liczby te mogą znacząco się różnić w zależności od tematyki bloga.
Jeśli prowadzisz blog ekspercki, to może się okazać, że dzięki blogowi będziesz mógł zarabiać także poza siecią – prowadząc konsultacje oraz wykłady w zakresie tematyki, w której jesteś ekspertem. Tu cennik twoich usług uzależniony będzie wyłącznie od ciebie. Jeśli masz ugruntowaną pozycję, to za przygotowanie i poprowadzenie kilkugodzinnego warsztatu możesz żądać co najmniej kilku tysięcy złotych.
Bloger może także opracowywać swoje własne produkty i oferować je odpłatnie swoim czytelnikom. Mogą to być, np. książki w postaci e-booków oraz szkolenia. Tu poziom zarobków uzależniony jest przede wszystkim od twojej inwencji, jakości produktów i intensywności ich promocji. Osoby specjalizujące się w marketingu internetowym potrafią przeprowadzać kampanie promocyjne produktów szkoleniowych generujące nawet kilkaset tysięcy złotych przychodów. Przykład znajdziesz pod adresem http://pcformat.pl/u/634.
- Akismet – skuteczny i bezpłatny filtr spamu w komentarzach (zmora każdego blogera).
- All in One SEO Pack – podstawowe narzędzie dbające o to, by treści publikowane na blogu były prawidłowo zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek.
- Backup – umożliwia automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa całego bloga i jego bazy danych.
- Blubrry PowerPress – zarządza publikacją podcastów na stronie bloga i udostępnia odtwarzacz audio.
- Clicky for WordPress – umożliwia administratorowi oglądanie statystyk Clicky bezpośrednio z poziomu bloga.
- Google XML Sitemaps – generuje mapę strony dla Google, co gwarantuje, że wyszukiwarka poprawnie zindeksuje twój blog.
- JetPack – „szwajcarski scyzoryk”, czyli zestaw oficjalnych wtyczek producenta WordPress.
- LeadPlayer – odtwarzacz wideo umożliwiający wyświetlanie formularzy zapisu na newsletter w trakcie filmu.
- Pretty Link Lite – ustawianie przekierowań z ładnymi, krótkimi adresami (skracanie linków).
- Quick AdSense – zarządza wyświetlaniem reklam w systemie Google AdSense z WordPressa.
- Subscribe to Comments Reloaded – subskrybowanie komentarzy, czytelnik informowany będzie e-mail- em o każdym nowym komentarzu pod danym artykułem.
- upPrev – przedstawia w małej ramce zapowiedź kolejnego artykułu, który warto przeczytać (sugestia dla czytelnika).
- W3 Total Cache – buforuje strony twojego bloga i przyspiesza jego wczytywanie.
- Yet Another Related Posts Plugin – wyświetla pod każdym artykułem listę innych artykułów zbliżonych do niego tematycznie.
- Audience – udostępnia podstawowe dane z Google Analytics dotyczące oglądalności strony dzisiaj, wczoraj, w ostatnim tygodniu, miesiącu i roku.
- WordPress – oficjalna aplikacja producenta platformy blogowej pozwalająca zarządzać blogiem z komórki. Świetna do szybkiej moderacji komentarzy.
- Fast Analytics – aplikacja analogiczna do Audience, ale pokazująca także źródła odwiedzin, wyszukiwane frazy oraz statystyki oglądalności artykułów.
- GetResponse – pozwala zarządzać akcjami e-mailowymi i przeglądać statystyki zapisów na newsletter oraz skuteczności wysyłek.
- beAdSense – aplikacja prezentująca przychody z reklam Google AdSense w przekrojach dziennych i miesięcznych.
- Facebook Pages Manager – umożliwia zarządzanie fanpage bloga, interakcję z fanami i dostęp do statystyk.