Decyzję o założeniu bloga powinien poprzedzać wybór jego tematyki. Warto wybrać profil dość szeroki, który umożliwi poruszanie tematów z różnych obszarów. Jednocześnie temat powinien być na tyle precyzyjny i wyrazisty, by nowy czytelnik nie miał problemu ze zrozumieniem, czego dotyczy blog.
W przypadku bloga „Jak oszczędzać pieniądze” takim tematem przewodnim jest ograniczanie wydatków i rozsądne wydawanie pieniędzy.
Dobra treść
Nie ma dobrego bloga bez dobrych i wartościowych artykułów, które chcą czytać twoi czytelnicy. Jeśli zależy ci na popularności i rozpoznawalności bloga oraz zarabianiu na nim, to tworząc treści (czyli tzw. kontent) musisz pamiętać, że piszesz nie dla siebie, ale dla czytelników. To na ich potrzeby musisz odpowiadać i w ich oczekiwania musisz trafiać.
Jeśli będziesz pisać dobre teksty, lubiane przez czytelników, to oni staną się najlepszymi marketingowcami twojego bloga i bez zachęty będą informować swoich znajomych przez serwisy społecznościowe o twoich artykułach.
Im więcej energii włożysz w przygotowywanie dobrych artykułów, poprawnych merytorycznie i pisanych zgodnie z zasadami ortografii i gramatyki, a jednocześnie opowiadających interesujące historie, tym łatwiej będzie ci osiągnąć blogerski sukces.
Ty jako ekspert
Czy lepiej pisać anonimowo czy pod własnym nazwiskiem? Jeżeli posiadasz wiedzę i doświadczenie i chcesz tworzyć blog merytoryczny, poświęcony konkretnemu tematowi, to warto od początku uwiarygodnić go swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem. W tym przypadku twoja historia może działać na korzyść i poprzez blog możesz budować swoją pozycję eksperta w danej dziedzinie. Tak właśnie działa autor bloga „Jak oszczędzać pieniądze”: na własnym przykładzie pokazuje, że wdrażając zasady oszczędzania, można dojść do konkretnego majątku.
Dzieląc się otwarcie tymi informacjami, autor buduje swoją wiarygodność i staje się rozpoznawalny. To, w zestawieniu ze znajomością tematu, powoduje, że uznawany jest za eksperta i zapraszany do udziału w programach telewizyjnych, audycjach radiowych oraz konferencjach i wykładach.
Ile kosztuje blog
Autor bloga http://jakoszczedzacpieniadze.pl zainwestował następujące kwoty w jego wygląd oraz funkcjonowanie:
- Hosting = 415 zł na 2 lata
- WordPress = 0 zł
- Silnik szablonów Thesis = 164 USD = 572 zł
- Skórka Marketers Delight 2 = 84 USD = 293 zł
- Usługa mailingowa GetResponse = 482 zł na rok