W marketach zapłacisz o 1/3 więcej?
28 listopada 2008, 09:59
Swoje najnowsze wyniki badań opublikowała porównywarka cen Nokaut.pl Według sporządzonego raportu potwierdza się opinia, że w internecie można kupić dużo taniej, średnio o 17% i maksymalnie do 33%.
Największe różnice w cenach dotyczą sprzętu RTV i AGD. Według raportu niektóre modele telewizorów można kupić w sieci taniej nawet o 1800 zł. Nokaut przeprowadził swoje testy na grupie 500 losowo wybranych artykułów. Porównanie odbyło się w Warszwie w dniu 19 listopada 2008 roku. Okazało się, że aż w 467 przypadkach ceny oferowane przez sieciowe sklepy były niższe niż te, które oferują najpopularniejsze markety wielkopowierzchniowe.
– Takie rozbieżności nie są dla nas niespodzianką. Oczywiste jest, że sklep, który zatrudnia kilkudziesięciu pracowników i wynajmuje ogromne powierzchnie, musi w jakiś sposób zrekompensować sobie te koszty, czego efektem są wyższe ceny. Pomimo niewątpliwych korzyści po stronie sklepów internetowych, nadal zdecydowana większość Polaków kupuje w sklepach tradycyjnych. Przyczyną tego jest jeszcze stosunkowo małe zaufanie do solidności sprzedającego, jakości towaru, dostawy czy bezpieczeństwa płatności, ale sytuacja ta powoli ulega zmianie. Rośnie świadomość Polaków i liczba osób korzystających z usług sklepów internetowych i porównywarek cen stale się zwiększa. Doskonałym przykładem jest nasza porównywarka, która w latach 2007–2008 zanotowała ponad 400-proc. przyrost liczby użytkowników – powiedział Wojciech Czernecki, prezes Nokaut.pl.
Źródło: Nokaut.pl
– Takie rozbieżności nie są dla nas niespodzianką. Oczywiste jest, że sklep, który zatrudnia kilkudziesięciu pracowników i wynajmuje ogromne powierzchnie, musi w jakiś sposób zrekompensować sobie te koszty, czego efektem są wyższe ceny. Pomimo niewątpliwych korzyści po stronie sklepów internetowych, nadal zdecydowana większość Polaków kupuje w sklepach tradycyjnych. Przyczyną tego jest jeszcze stosunkowo małe zaufanie do solidności sprzedającego, jakości towaru, dostawy czy bezpieczeństwa płatności, ale sytuacja ta powoli ulega zmianie. Rośnie świadomość Polaków i liczba osób korzystających z usług sklepów internetowych i porównywarek cen stale się zwiększa. Doskonałym przykładem jest nasza porównywarka, która w latach 2007–2008 zanotowała ponad 400-proc. przyrost liczby użytkowników – powiedział Wojciech Czernecki, prezes Nokaut.pl.
Źródło: Nokaut.pl
Komentarze (0)
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.