Apple TV+ generuje ogromne straty. Gigant z Cupertino traci miliard dolarów rocznie
Platforma z filmami i serialami od Apple nie cieszy się taką popularnością, na jaką liczyli jej włodarze.
Miliard dolarów. Tyle każdego roku Apple ponosi start z tytułu utrzymywania przy życiu swojej platformy VOD, jeśli wierzyć informacjom przytoczonym przez internetowy dziennik The Information. Co więcej, usługa może pochwalić się "zaledwie" 45 milionami użytkowników. Dla porównania, liczba subskrybentów Netfliksa w czwartym kwartale ubiegłego roku przebiła pułap 300 milionów.
Apple TV+ to ogromne koszta
Wedle doniesień, poczynając od 2019 roku, gigant z Cupertino wydawał w przybliżeniu 5 miliardów dolarów rocznie na samo tworzenie nowych materiałów do zamieszczenia w Apple TV+. Co ciekawe, kwota ta uwzględnia również wydatki związane z transportem aktorów i ekipy filmowej, a nawet wystawnymi imprezami towarzyszącymi premierom. Starczy powiedzieć, że osoby odpowiedzialne za zarządzanie budżetem trudno było określić mianem skąpych, co wreszcie doprowadziło do konfrontacji z działem finansowym Apple, który zażądał przyhamowania z wydawaniem ton dolarów bez większego zastanowienia.
Mimo wydania pod rozpoznawalnym na całym globie szyldem, Apple TV+ ma problem z przyciągnięciem do siebie nowych użytkowników. Inni zawodnicy zdążyli się już porządnie okopać i ugruntować swoją pozycję, a odbicie subskrybentów Netfliksowi, Amazonowi Prime Video, Maksowi lub Disney+ okazało się niełatwym zadaniem. Nie pomogła w tym nawet względnie przystępna cena reklamowanej jako "prestiżowa" usługi Apple, która w naszym kraju kosztuje 34,99 zł/miesiąc i oferuje bezpłatny tydzień próbny.
W ubiegłym roku Tim Cook podjął decyzję o zmniejszenie budżetu przeznaczanego na Apple TV+ o pół miliarda dolarów. Prezes korporacji miał również sporo uwag co do tego, że na niektóre filmy wydawane są setki milionów zielonych, a te zaś w zamian generują znikomą oglądalność i przechodzą bez większego echa wśród społeczności kinomaniaków.
Publicznie dostępne dane oraz doniesienia ze strony anonimowych pracowników przedsiębiorstwa wskazują na to, że Apple TV+ jest obecnie jedyną usługą firmy, która przynosi straty zamiast zysków. Arcade, Music i News+ – wszystko to radzi sobie o wiele lepiej od platformy VOD, niemniej podobno i tak nierzadko oscyluje w granicach rentowności.