Na płycieAsystent biurowy

Asystent biurowy

Korzystając z programu novaPDF 8, bardzo szybko utworzysz PDF-y z innych dokumentów, np. plików w formacie DOC czy XLS.

Asystent biurowy

Przygotowanie dokumentu PDF

NovaPDF może pracować w dwóch trybach – z poziomu własnego okna programu lub jako wirtualna drukarka z poziomu polecenia Drukuj, wybieranego w dowolnej aplikacji Windows, np. w pakiecie Office.

Krok 1

Po uruchomieniu programu na liście Select printer wybrana jest już wirtualna drukarka novaPDF 8. W dolnej części okna widoczne są dwa samouczki wyjaśniające zasadę działania programu.

Obraz

Krok 2

Aby utworzyć dokument PDF, kliknij przycisk Browse i w standardowym oknie wskaż plik, który chcesz przekształcić w plik w formacie PDF. Gdy to zrobisz, kliknij przycisk Create.

Krok 3

W kolejnym oknie, w polu File name, wyświetli się ścieżka dostępu do foldera, w którym zapisany zostanie dokument PDF. Możesz ją zmienić, korzystając z przycisku Browse.

Krok 4

W sekcji PDF options widoczne jest domyślnie zaznaczone pole Add document information, pozwalające dodać do dokumentu informacje, tj. temat, autora, słowa kluczowe itp. Zaznaczenie w sekcji After save action pola Open PDF with default viewer spowoduje, że po utworzeniu PDF zostanie wyświetlony w domyślnej przeglądarce takich plików.

Krok 5

W sekcji Merge with PDF file dostępne są dwa niezaznaczone pola. Wybranie Append to existing PDF file spowoduje połączenie tworzonego PDF-a z innym dokumentem, który już istnieje we wskazanym folderze docelowym. Treść zostanie doklejona na końcu dokumentu.

Krok 6

Drugie pole Insert before existing PDF file działa tak samo jak to opisane w poprzednim kroku, tyle że treść doklejona zostanie na początku istniejącego już dokumentu. Aby rozpocząć generowanie dokumentu, kliknij OK.

Wybrane dla Ciebie