SoftwareFoldery dobrze zestrojone

    Foldery dobrze zestrojone

    Jeśli potrzebujesz mieć dostęp do aktualnych wersji plików np. na dysku twardym komputera i dysku internetowym lub pamięci USB, koniecznie zainstaluj pełną wersję programu SyncManager 2016 z naszej płyty.

    Foldery dobrze zestrojone

    Ta wyjątkowo prosta w obsłudze aplikacja pozwoli w kilka minut skonfigurować dowolną liczbę zadań synchronizacji i automatycznie zadba o to, aby pliki we wskazanych folderach były zawsze identyczne. Od tej pory nie będziesz już musiał pamiętać, aby przed wyjściem z pracy skopiować dane z dysku twardego na pendrive’a lub np. na dysk OneDrive. Zajmie się tym program SyncManager 2016.

    Synchronizacja foldera lokalnego z chmurą

    Tworzenie zadań synchronizacji za pomocą programu SyncManager jest bardzo proste. Pokażemy krok po kroku, jak to zrobić.

    Krok 1

    Po uruchomieniu programu wyświetli się jego okno główne. Aby utworzyć pierwsze zadanie synchronizacji, kliknij przycisk: Utwórz nowe zadanie synchronizacji. Na kolejnej planszy nadaj zadaniu nazwę, klikając napis Nowe zadanie synchronizacji i wpisując własna nazwę. Następnie rozwiń menu Wybierz lokalizacje.

    Obraz
    Obraz

    Krok 2

    W rozwiniętym menu <Wybierz lokalizację> masz do wyboru kilka możliwości: możesz zlecić programowi SyncManager, aby jako źródłowy synchronizował folder z dokumentami Moje Dokumenty, folder z muzyka Moja Muzyka, folder ze zdjęciami Moje zdjęcia, folder z filmami Moje video lub wskazać inny folder wymagający aktualizowania – Wybierz inny folder.

    Krok 3

    Gdy wybierzesz ostatnią z wymienionych opcji Wybierz inny folder wyświetli się standardowe okno dialogowe Przeglądanie w poszukiwaniu folderu . Wskaż w nim folder, którego zawartość chcesz synchronizować, np. Praca, i kliknij OK. Nazwa wybranego foldera zostanie wyświetlona w polu pod pierwszą ikoną, np. Praca.

    Obraz
    Obraz

    Krok 1

    Rozwiń menu widoczne pod środkową ikoną ze strzałkami. Opcje tu dostępne pozwolą ci określić, jak często ma być przeprowadzana synchronizacja. Wybierz Manualnie, by uruchamiać synchronizację ręcznie, lub Zawsze, aby synchronizacja odbywała się automatyczna co 5 minut.

    Obraz

    Krok 2

    Kolejne opcja to Dziennie – synchronizacja raz dziennie (godzinę uruchamiania określisz w oknie ustawień programu, w sekcji Ustawienia automatyzacji). Okno ustawień wywołasz, klikając ikonę z symbolem koła zębatego. Opcja Tygodniowo to synchronizacja raz w tygodniu (pasujący dzień tygodnia również wskażesz w oknie ustawień programu).

    Krok 1

    Ostatnim etapem będzie wskazanie foldera docelowego, do którego kopiowane będą pliki z foldera źródłowego. Rozwiń menu widoczne pod trzecią ikoną ze znakiem zapytania. Także tutaj możesz wybrać jeden z systemowych folderów lub za pomocą polecenia Wybierz inny folder samemu wskazać interesującą lokalizację.

    Obraz

    Krok 2

    Lokalizacją docelową może być folder na dysku internetowym. Po wybraniu ostatniej opcji w menu, Wybierz inny folder, w standardowym oknie Przeglądanie w poszukiwaniu folderu wskaż dysk internetowy, np. OneDrive, oraz jeden z obecnych na nim folderów (możesz też utworzyć nowy folder) i kliknij OK.

    Obraz

    Krok 3

    Gdy zadanie zostanie przygotowane, kliknij przycisk Zrobione>. Wyświetli się plansza – w górnej jej części widoczne jest pierwsze skonfigurowane zadanie synchronizacji. Możesz je od razu uruchomić, klikając przycisk ze strzałkami.

    Obraz

    Krok 4

    Operacja synchronizowania się rozpocznie. Możesz utworzyć kolejne zadanie, klikając: Utwórz nowe zadanie synchronizacji i wykonując polecenia opisane powyżej.

    Obraz

    Krok 5

    Po zakończeniu procesu przy każdym zadaniu synchronizacji widocznym na liście znajdują się trzy ikony.
    Strzałki – przycisk pozwala w każdej chwili ręcznie uruchomić zadanie synchronizacji,
    Ołówek – umożliwia modyfikację ustawień zadania synchronizacji,
    Kosz – służy do usunięcia skonfigurowanego zadanie synchronizacji.

    Wybrane dla Ciebie