InternetForum dyskusyjne i księga gości

    Forum dyskusyjne i księga gości

    Interaktywne i społecznościowe elementy sprawiają, że strony internetowe stają się atrakcyjniejsze dla odbiorców. Załóż własne forum dyskusyjne, połącz je z prywatną witryną i zachęć innych internautów do wspólnej wymiany zdań na dowolny temat.

    Forum dyskusyjne i księga gości

    Zanim wybierzesz jeden z wielu dostępnych w sieci serwisów oferujących zakładanie darmowych forów dyskusyjnych, zobacz przykładowe serwisy i sprawdź, jakie możliwości oferują. Ponadto zadbaj o to, by internauci odwiedzający twoją stronę internetową mogli zostawić swój ślad, na przykład w księdze gości.

    Bezpłatne forum na Frix.pl

    W naszym przykładzie pokażemy, jak założyć darmowe forum dyskusyjne w serwisie Frix.pl. Oprócz dodawania dowolnych działów tematycznych z podziałem na podkategorie, personalizacji wyglądu i dostosowania kolorystyki do własnych upodobań będziesz miał możliwość zarobienia pieniędzy dzięki umieszczeniu reklam na własnym forum.

    Krok 1

    Otwórz w przeglądarce internetowej stronę www.frix.pl. Na stronie głównej witryny kliknij odnośnik Załóż teraz. Na pytanie: Posiadasz już konto na frix.pl? odpowiedz przecząco, wybierając odnośnik Nie.

    Obraz

    Krok 2

    Na kolejnej podstronie zobaczysz formularz rejestracyjny. W pole Login wpisz nazwę, jakiej będziesz używać do logowania się w serwisie. Następnie podaj dwukrotnie hasło, składające się z co najmniej 6 znaków i wypełnij pole Adres e-mail, podając adres swojej skrzynki pocztowej. Na końcu zaakceptuj regulamin, zaznaczając opcję Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję regulamin Frix i kliknij przycisk Zarejestruj.

    Obraz

    Krok 3

    Po poprawnym wypełnieniu formularza na twój adres e-mailowy zostanie wysłana wiadomość o tytule Frix.pl / Aktywacja konta. W treści znajdziesz link aktywujący twoje konto. Kliknij go, a po chwili na nowej stronie zobaczysz komunikat: Aktywacja konta przebiegła pomyślnie, informujący o zakończeniu procesu rejestracji. Teraz możesz się zalogować w serwisie, korzystając z danych podanych w formularzu rejestracyjnym.

    Obraz

    Krok 4

    Po zalogowaniu się zobaczysz następujący komunikat: Dziękujemy za zarejestrowanie się w naszym serwisie. Warto wprowadzić podstawowe informacje o sobie w profilu użytkownika. W tym celu należy kliknąć odnośnik uzupełnić profil. Na stronie profilowej możesz podać swoją datę urodzin, miejscowość, numer komunikatora, adres swojej strony WWW oraz wpisać krótką notkę o sobie. Aby wgrać awatar profilu, kliknij przycisk Wybierz plik i wskaż na dysku zdjęcie, które ma zostać załadowane. Zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz zmiany.

    Obraz

    Krok 1

    Pozostając zalogowanym w serwisie Frix.pl,kliknij zakładkę Moje fora i portale. Na kolejnej podstronie kliknij odnośnik Załóż nowe forum lub portal.

    Obraz

    Krok 2

    Zostaniesz przeniesiony na stronę z kolejnym formularzem do wypełnienia. Wymyśl tytuł dla swojego forum i wpisz go w pole Nazwa forum. W polu tekstowym Opis forum podaj opis własnego forum liczący do 400 znaków. W kolejnym polu, Adres forum, podaj nazwę, pod jaką będzie działało twoje forum w domenie frix, np. fotograficzne.frix.pl. Jeżeli adres jest wolny, pole zostanie podświetlone na zielono. W przeciwnym wypadku zobaczysz różową ramkę informującą o niedostępności tego adresu. Na końcu wybierz z rozwijanej listy Kategoria forum kategorię, która najbardziej odpowiada zawartości twojego forum – w naszym przykładzie Hobby. Teraz kliknij przycisk Dodaj forum.

    Obraz

    Krok 3

    Jeżeli formularz został poprawnie wypełniony, na kolejnej stronie zobaczysz komunikat: Gratulujemy!, informujący o poprawnym zakończeniu procesu zakładania forum. Aby rozpocząć edycję i zarządzanie własnym forum, kliknij odnośnik Zarządzaj przy jego nazwie.

    Obraz

    Zarabiaj na forum

    Mając dobrze rozreklamowane forum, które cieszy się dużą popularnością i zainteresowaniem, warto pomyśleć nad zainstalowaniem reklam, które pozwolą na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Takie rozwiązanie ma sens tylko wtedy, kiedy forum generuje duży ruch. Frix.pl umożliwia dołączenie reklam z usługi Google AdSense. Aby wstawić kod reklam AdSense, należy przejść do edycji forum. W zakładce Wygląda wybierz z rozwiniętej listy Forum, a następnie w polu Twoja reklama/kod statystyk wprowadź kod wygenerowany w usłudze AdSense. Maksymalna wielkość reklam to 728x90 pikseli. Przed opublikowaniem na forum reklama zostanie przesłana do autoryzacji administratorów serwisu Frix.pl.

    Obraz

    Załóż portal z forum

    Serwis Frix.pl umożliwia zakładanie portalu połączonego z forum dyskusyjnym. We własnym serwisie możesz dodawać aktualności oraz wydarzenia do kalendarza, dołączać pliki dźwiękowe i materiały wideo z podziałem na foldery, publikować galerie zdjęć oraz dodawać nowe sondy i ankiety. Na stronie głównej portalu wyświetlane będą również ostatnie posty z twojego forum oraz najpopularniejsze tematy.

    Krok 1

    Aby aktywować portal, zaloguj się w serwisie Frix.pl i kliknij Moje fora i portale, a następnie przy nazwie forum kliknij odnośnik Zarządzaj.

    Obraz

    Krok 2

    W sekcji Portal zaznacz opcję włączony. Następnie w sekcji Domyślny wybór zaznacz opcję portal z forum i kliknij przycisk Zapisz zmiany.

    Obraz

    Portal będzie wyglądał tak:

    Obraz

    Krok 1

    Twoje forum działa już pod wcześniej wybranym adresem. W naszym przykładzie jest to adres fotograficzne.frix.pl. Na stronie edycji forum, w zakładce Dane podstawowe możesz modyfikować tytuł, opis i kategorię swojego forum. Możesz też przygotować własny regulamin, który użytkownicy będą musieli zaakceptować przy rejestracji kont. Jego treść należy wprowadzić w pole Regulamin. Frix.pl umożliwia też przygotowanie serwisu społecznościowego (portal z forum). W tym celu w sekcji Portal należy zaznaczyć opcję wyłączony. W naszym przykładzie zakładamy forum bez portalu. Jeżeli wprowadziłeś jakiekolwiek zmiany na tej stronie, zatwierdź je, klikając przycisk Zapisz zmiany.

    Obraz

    Krok 2

    Przejdź do zakładki Wygląd i z rozwiniętej listy wybierz Forum. W dowolnym programie graficznym przygotuj logo dla swojego forum, a następnie w sekcji Wybierz grafikę na logo forum kliknij przycisk Wybierz plik i wskaż na dysku obrazek do załadowania. W podobny sposób możesz wgrać tło w postaci grafiki. Możesz wybrać jednolite tło w sekcji Wybierz kolor na tło forum, klikając kwadracik z odpowiednim kolorem. W tej części edycji forum masz też możliwość włączenia shoutboksa, czyli elementu do szybkiej wymiany zdań w formie wiadomości tekstowych. W tym celu zaznacz opcję Shoutbox. Zostaw zaznaczenie przy opcji Statystyki, dzięki czemu będą wyświetlane m.in. informacje o liczbie użytkowników i liczbie napisanych tematów i postów. Zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz zmiany.

    Obraz

    Krok 3

    Teraz wybierz zakładkę Uprawnienia i na liście kliknij odnośnik Forum. W sekcji Forum możesz ustawić dostępność forum dla innych użytkowników. Z rozwijanej listy Przeglądanie wybierz Wszyscy, aby forum było dostępne dla wszystkich internautów. Jeżeli chcesz, aby na forum mogli zakładać tematy i dodawać posty tylko zarejestrowani użytkownicy, z list Dodawanie tematów i Dodawanie postów wybierz Zarejestrowani użytkownicy. Pamiętaj, że taka forma dostępu może zniechęcać użytkowników do pozostania na forum, dlatego na obu listach warto wybrać opcję Wszyscy. Podobne uprawnienia możesz nadać dla shoutboksa. Kliknij przycisk Zapisz zmiany.

    Obraz

    Krok 4

    W zakładce Grupy rozwinie się lista podziału na użytkowników. W tej części możesz zarządzać użytkownikami i nadawać im uprawnienia, np. status moderatora. W każdej chwili możesz sprawdzić statystyki forum, wybierając zakładkę Statystyki, gdzie w formie wykresów zostaną przedstawione dane dotyczące odwiedzin twojego forum.

    Obraz

    Krok 5

    Po zakończeniu modyfikacji ustawień forum możesz przystąpić do zakładania kategorii. Kliknij w tym celu odnośnik Włącz przy napisie Tryb admin wyłączony widocznym obok twojego loginu i awataru. Przejdź teraz na stronę twojego forum, wpisując w przeglądarce adres forum, w naszym przykładzie fotograficzne.frix.pl. Po włączeniu trybu admina będzie widoczny na stronie głównej forum przycisk Dodaj kategorię. Kliknij go i na kolejnej stronie w pole tekstowe wprowadź nazwę kategorii, np. Nasze zdjęcia, i kliknij przycisk Dodaj. Możesz utworzyć dodatkowe podkategorie, np. Krajobraz, Portret, Architektura, Reportaż itd. W tym celu kliknij przycisk Dodaj podkategorię. Jeżeli nie widzisz przycisków dodawania kategorii i podkategorii, oznacza to, że tryb administratora został wyłączony. Musisz go ponownie włączyć na górze strony, obok twojego loginu. W sposób analogiczny utwórz kolejne kategorie i podkategorie.

    Obraz
    Obraz
    Obraz

    Krok 6

    Pracując w trybie administratora, zobaczysz przy liście kategorii i podkategorii małe ikonki. Strzałki

    Obraz

    pozwalają na zmianę kolejności wyświetlania poszczególnych kategorii. Ikona

    Obraz

    umożliwia przenoszenie podkategorii między kategoriami. Jeżeli chcesz edytować nazwę kategorii, kliknij ikonę

    Obraz

    . Możesz skasować niepotrzebną kategorię, wybierając ikonę

    Obraz

    .

    Obraz

    Zakładanie i modyfikacja księgi gości

    W warsztacie prezentujemy, jak założyć konto i bezpłatną księgę gości w serwisie free4u.pl. Pokazujemy, jak nią zarządzać i w jaki sposób połączyć ją ze stroną WWW. Takie rozwiązanie uatrakcyjni twoją stronę WWW, a odwiedzający ją internauci będą mogli zostawić swój wpis lub komentarz dotyczący twojej witryny lub prezentowanych na niej prac.

    Krok 1

    Wejdź na stronę www.free4u.pl i kliknij przycisk Zarejestruj się za darmo. Wyświetli się strona z formularzem rejestracyjnym. W pole Nazwa użytkownika wpisz login, jakim chcesz się później posługiwać, i podaj dwukrotnie hasło. Wpisz również adres swojego konta pocztowego w polu Adres e-mail. Na koniec zaznacz opcję Akceptuję regulamin i przepisz kod z obrazka, np. 2c08 w pole Wpisz kod z obrazka. Zakończ rejestrację przyciskiem Wyślij.

    Obraz
    Obraz

    Krok 2

    Na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mailowy została wysłana wiadomość z odnośnikiem aktywującym konto. Sprawdź swoje konto pocztowe i kliknij link aktywacyjny, a następnie zaloguj się w serwisie, wpisując swój login i hasło w pola User i Hasło.

    Obraz

    Krok 3

    Po zalogowaniu się zostaniesz poproszony o uzupełnienie swojego profilu. W sekcji Zainteresowania zaznacz co najmniej 4 pozycje z listy dostępnych zainteresowań i naciśnij przycisk Wyślij.

    Obraz

    Krok 4

    Następnie w menu Komponenty, widocznym po lewej stronie witryny, w sekcji Księga gości wybierz i kliknij odnośnik dodaj księgę gości.

    Obraz

    Krok 5

    Na stronie Dodaj księgę gości. Krok 1 z 2 wypełnij pierwszą część formularza rejestracyjnego. W pole Adres strony wpisz adres swojej witryny, a z rozwijanej listy Kategoria strony wybierz kategorię, do której pasuje treść twojej strony. W sekcji Styl księgi jest zaznaczona opcja standardowy. Jeżeli chcesz utworzyć własną kolorystykę, tak jak w naszym przykładzie, zaznacz opcję własny. Zdecyduj też o kolejności wyświetlania wpisów. Zaznacz opcję najnowsze, aby ostatnio dodane wpisy były wyświetlane jako pierwsze. Dzięki opcji Cenzor możesz zablokować możliwość wyświetlania wulgarnych wpisów. Jeżeli nie chcesz, aby wpisy były automatycznie kasowane po upływie roku, zaznacz opcję nie w sekcji Automatyczne kasowanie. Dodatkowo mechanizm może wysyłać powiadomienia o nowych wpisach na twój adres e-mailowy podany przy rejestracji. W tym celu zaznacz opcję tak w sekcji Powiad. o nowych wpisach. Aby kontynuować, kliknij przycisk Wyślij.

    Obraz

    Krok 6

    W drugim kroku zakładania księgi gości Dodaj księgę gości. Krok 2 z 2 zdefiniuj kolorystykę dla twojej księgi gości, wpisując kod koloru w pola tekstowe. Niezbędne jest wpisywanie kolorów w formacie szesnastkowym, aby zobaczyć przykładowe kolory, kliknij odnośnik Tutaj. W nowym okienku Przybornik kolorów zobaczysz kwadraciki wypełnione różnymi kolorami, a w polu tekstowym, w prawym dolnym rogu okienka wyświetli się kod szesnastkowy wybranego koloru, np. #FFFFFF (biały). Zakończ edycję, klikając przycisk Wyślij.

    Obraz

    Krok 7

    Po chwili zobaczysz stronę z komunikatem: Księga gości została pomyślnie dodana, a poniżej będą widoczne dwa pola tekstowe z kodem HTML. Pierwszy kod to odnośnik do twojej księgi gości, natomiast drugi kod to link do formularza dodawania wpisu. Oba kody należy przekopiować i wstawić na swoją stronę internetową.

    Obraz

    Formularz dodawania wpisów do księgi gości może wyglądać tak:

    Obraz

    Wybrane dla Ciebie