SoftwareInternetowy pomocnik

    Internetowy pomocnik

    RoboForm ułatwia życie i oszczędza wiele czasu. Wyręczy cię, gdy w sklepie internetowym będziesz musiał wypełnić formularz zamówienia zawierający wiele pól. Wystarczy, że klikniesz jeden przycisk resztą zajmie się robot, wstawiając w odpowiednich polach wszelkie potrzebne dane.

    Internetowy pomocnik

    RoboForm jest zautomatyzowaną bazą danych przechowującą wszelkiego typu poufne informacje. Do bazy danych programu możesz wpisać dosłownie wszystko, poczynając od nazw użytkownika i haseł potrzebnych do zalogowania się do poczty czy banku online, poprzez szczegółowe dane adresowe, informacje o miejscu zatrudnienia, numery telefonów, daty urodzenia, numer PESEL, informacje o kontach w banku i kartach płatniczych, a kończąc na danych z paszportu, informacjach o posiadanym prawie jazdy i użytkowanym pojeździe. Wszystkie te informacje składają się na tworzoną w programie tożsamość, którą będziesz mógł potem wykorzystywać online. Oprócz tożsamości program może przechowywać dane kontaktowe znajomych oraz służy do tworzenia notatek zawierających poufne informacje.

    Tworzenie przepustek do serwisów online

    Aby móc zautomatyzować proces logowania się do serwisów internetowych oraz wypełniania różnorakich formularzy, najpierw należy utworzyć bazę zawierająca tzw. przepustki. Gdy baza wypełni się adresami, hasłami, nazwami użytkownika oraz innymi informacjami, będziesz mógł przejść do przyjemnej części – korzystania z dobrodziejstw automatyki.

    Krok 1

    Wywołaj okno główne programu RoboForm, klikając dwukrotnie jego ikonę w zasobniku. W prawej sekcji podaj hasło główne zabezpieczające dostęp do bazy danych programu (hasło główne utworzyłeś podczas procesu rejestracji). Kliknij przycisk Otwórz.

    Obraz

    Krok 2

    Uruchom przeglądarkę stron WWW i załaduj stronę wymagającą zalogowania. My dla przykładu wybraliśmy stronę banku internetowego.

    Krok 3

    Wpisz w polach logowania swoją nazwę użytkownika oraz hasło i kliknij przycisk ZALOGUJ. Program RoboForm automatycznie wykryje operację logowania, wyświetlając pod swoim paskiem narzędziowym pytanie, czy ma zapisać w swojej bazie dane potrzebne do zalogowania się na wybranej stronie. Kliknij przycisk Zapis.

    Krok 4

    Gdy przejdziesz do otwartego w tle okna głównego i klikniesz kartę Loginy, w środkowej sekcji zobaczysz wpis, np. Citibankonline, zawierający dane służące do zalogowania się w bankowości online.

    Obraz

    Krok 5

    Aby wypróbować działanie automatu, zamknij przeglądarkę stron WWW, następnie w oknie głównym programu, w środkowej sekcji, zaznacz wpis dotyczący logowania do banku. Dane wyświetlą się w prawej sekcji. Kliknij przycisk Zaloguj widoczny nad prawą sekcją. Teraz do akcji wkracza automat: uruchamia przeglądarkę stron WWW, otwiera stronę banku, wypełnia pola nazwa użytkownika i hasło, po czym automatycznie klika przycisk logowania. Gotowe!

    Krok 6

    Automatyczne logowanie na stronach WWW możesz uruchamiać z poziomu paska narzędziowego RoboForm oraz za pomocą menu ikony w zasobniku. W obu przypadkach należy rozwinąć menu Logowanie i wybrać nazwę strony, np. Citibankonline oraz odpowiedni wpis (Loguj w tym oknie).

    Obraz

    Korzystanie z wygodnych tożsamości internetowych

    Używając różnych serwisów internetowych lub sklepów online, bardzo często musisz wypełniać długie i skomplikowane formularze. Aby zautomatyzować ten proces, wystarczy w programie RoboForm utworzyć tożsamość.

    Krok 1

    Wywołaj okno główne programu RoboForm, klikając dwukrotnie jego ikonę w zasobniku. W lewej sekcji wybierz zakładkę Tożsamości i kliknij widoczny na niej znak +.

    Obraz

    Krok 2

    Wywołasz w ten sposób okno tworzenia tożsamości. Nadaj tożsamości nazwę, z rozwijanej listy wybierz kraj, opcjonalnie zaznacz pole Zabezpiecz hasłem i naciśnij przycisk OK.

    Obraz

    Krok 3

    Nazwa tożsamości pojawi się w środkowej sekcji okna. Kliknij jej nazwę i, naciskając Roch Kowalski, rozwiń listę informacji szczegółowych. Zaznacz element Osoba i wypełnij formularz osobowy, który wyświetli się w prawej sekcji.

    Obraz

    Krok 4

    Postępując w ten sam sposób, wybieraj kolejne elementy, np. Firma i Paszport, i wprowadzaj informacje w formularzach. Gdy wszystkie zostaną podane, kliknij ikonę z symbolem dyskietki, aby zapisać tożsamość.

    Krok 5

    Aby sprawdzić, jak działają tożsamości, otwórz dowolną stronę WWW z formularzem do wypełnienia, np. stroną rejestracyjną sklepu internetowego. W naszym przykładzie skorzystaliśmy z paska narzędziowego RoboForm – dodatku do przeglądarki. Widoczny jest na nim przycisk oznaczony nazwą tożsamości, którą przed chwilą utworzyłeś, np. Roch Kowalski. Gdy klikniesz ten przycisk, pola formularza na stronie zostaną automatycznie wypełnione danymi.

    Obraz

    Krok 6

    Gdy najedziesz kursorem na przycisk tożsamości, ale nie klikniesz, rozwinie się pole, na którym widoczne są trzy przyciski. Pierwszy przycisk, Wypełnij Pola, wypełnia formularz tak, jak opisaliśmy w kroku powyżej. Drugi przycisk wypełnia i automatycznie wysyła wypełniony formularz. Ostatni przycisk pozwala edytować tożsamość.

    Obraz

    Krok 7

    Oprócz przycisków dostępne są pola dodatkowe, dzięki którym wypełnisz tylko puste pola formularza czy pominiesz polskie znaki.

    Wybrane dla Ciebie