Nietoperz pocztowy
The Bat! to jedno z najbardziej znanych i zarazem najlepszych narzędzi do obsługi poczty e-mail dla komputerów PC. Program ma polski, bardzo przejrzysty interfejs. Pełną wersję tej aplikacji znajdziesz na naszej płycie DVD.
The Bat! to popularny klient pocztowy dbający o bezpieczeństwo korespondencji. Sprawdzane są załączone pliki i w momencie, gdy wydadzą się podejrzane, program blokuje ich uruchomienie. Możliwe jest zintegrowanie klienta z programem antywirusowym, skanowanie załączonych plików, rozpoznawanie i eliminowanie wirusów oraz złośliwego oprogramowania. Dzięki funkcji tworzenia makr i szablonów można zaoszczędzić czas potrzebny na wpisywanie powtarzających się treści. Korzystanie z szablonów jest bardzo przydatne, gdy trzeba często odpowiadać na maile tym samym tekstem. Da się również przypisywać indywidualne zestawy szablonów nowym wiadomościom, odpowiedziom oraz przekierowaniom. Dzięki funkcji selektywnego pobrania można wskazać, które e-maile mają być usunięte, a które pozostawione na serwerze. Filtry służą też do ochrony przed spamem. Opcja „parkowania” sprawia, że ważne wiadomości nigdy nie zostaną zgubione. „Zaparkowanego” e-maila nie można bez potwierdzenia przenieść do innego foldera ani usunąć.
Konfigurowanie konta
Aby rozpocząć korzystanie z programu The Bat!, należy skonfigurować skrzynkę pocztową. Proces ten jest szybki i nieskomplikowany. Aplikacja może obsługiwać nieograniczoną liczbę kont.
Krok 1
W oknie głównym rozwiń menu Konto i wybierz opcję Nowe. W oknie Tworzenie nowego konta wypełnij pola formularza Nazwa, Email, Hasło, Rodzaj protokołu i wciśnij Zakończ. W zależności od tego, na jakim serwerze masz skrzynkę e-mail, możesz zostać poproszony przez program o zalogowanie się do usługi oraz o pozwolenie na zarządzanie pocztą.
Krok 2
Po powrocie do okna aplikacji zobaczysz dodaną strukturę katalogów. Uruchomiona też zostaje synchronizacja zawartości skrzynki, po chwili pojawią się nagłówki e-maili. Aby dodać kolejne konto, ponownie wykonaj opisane czynności.
Krok 3
Jeśli wcześniej korzystałeś z innego klienta pocztowego, The Bat! oferuje łatwy sposób na przeniesienie wszystkich danych. Aby przeprowadzić import, w menu Narzędzia wybierz polecenie Import wiadomości i Kreator importu poczty. Z listy wybierz nazwę dotychczasowo używanej aplikacji – np. Mozilla Thunderbird – i postępuj zgodnie z instrukcjami kreatora.
Wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail
Po dodaniu i skonfigurowaniu skrzynki pocztowej można rozpocząć korzystanie z aplikacji The Bat!
Krok 1
Aby utworzyć e-mail, kliknij Utwórz nową wiadomość na pasku narzędziowym lub z menu Wiadomość wybierz polecenie Nowa. Możesz też użyć skrótu klawiaturowego Ctrl + N.
Krok 2
Pojawi się okno Redagowanie wiadomości. W polu Do wprowadź adres odbiorcy, następnie uzupełnij temat i napisz treść. Przygotowany e-mail można natychmiast wysłać, wciskając w oknie redagowania ikonę Wyślij wiadomość (3) lub ustawić w kolejce, klikając ikonę Wstaw do kolejki wysyłkowej (4).
Krok 3
W pierwszym przypadku wiadomość zostanie wysłana natychmiast, w drugim – będzie przechowywana w folderze Do wysyłki do momentu wybrania w menu Konto polecenia Wyślij oczekującą pocztę lub wciśnięcia kombinacji klawiszy Shift + F2.
Krok 4
Aby odebrać pocztę, wybierz ikonę Pobierz nowe wiadomości widoczną na pasku narzędziowym lub z menu Konto wybierz polecenie Pobierz nową pocztę (możesz też użyć klawisza F2).
Krok 5
Nowe e-maile zostaną pobrane i pojawią się na liście. Nagłówki nieprzeczytanych e-listów są zaznaczone pogrubioną czcionką. Po wybraniu wiadomości jej treść wyświetli się w polu przeglądania. Podwójne kliknięcie nagłówka otworzy ją do czytania w osobnym oknie.
Krok 6
Aby odpowiedzieć na otrzymany e-mail, wskaż go na liście lub otwórz w osobnym oknie. Następnie naciśnij przycisk lub z menu Wiadomość wybierz polecenie Odpowiedz. Trzecim sposobem jest użycie skrótu klawiaturowego Ctrl + F5. Po wpisaniu treści odpowiedzi kliknij ikonę Wyślij wiadomość.
Krok 7
Przydatna może okazać się funkcja tworzenia szablonów podręcznych, zawierających często powtarzane treści. Aby przygotować wzorzec, z menu Narzędzia wybierz opcję Szablony podręczne. W otwartym oknie wciśnij przycisk Utwórz nowy szablon.
Krok 8
W polu Nazwa wpisz nazwę szablonu, dzięki której będziesz go mógł łatwo zidentyfikować. W polu powyżej wprowadź tekst szablonu, w sekcji Użyj dla zaznacz, dla jakich wiadomości ma on być dostępny. Zatwierdź zmiany, wciskając OK.
Krok 9
Aby użyć szablonu, zaznacz na liście e-mail, na który chcesz odpowiedzieć, rozwiń menu obok przycisku Odpowiedz i wybierz nazwę szablonu. Tekst zostanie automatycznie wklejony w pole treści.