InternetPliki w dużej chmurze

    Pliki w dużej chmurze

    Dropbox, SkyDrive, Google Drive i SugarSync pod postacią wspólnej chmury dostępnej i zarządzanej z jednego miejsca wydaje się czymś niemożliwym. A jednak taki komfort potrafi zaoferować darmowa usługa sieciowa MultCloud.

    Pliki w dużej chmurze

    Ogromna popularność dysków sieciowych i stwarzanej przez nie możliwości synchronizacji danych między urządzeniami spowodowała, że przeciętny użytkownik ma ich co najmniej kilka, i to rozsianych po różnych usługach. Niestety, korzystanie z nich w takiej sytuacji może być kłopotliwe. Nie dość, że sama ich liczba potrafi przytłoczyć, to jeszcze z czasem zapominamy, gdzie umieściliśmy konkretne pliki. Jest jednak na to sposób. Wystarczy skorzystać z programu MultCloud, który łączy dodane do niego chmury, pozwalając nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki temu nie tylko uzyskasz błyskawiczny dostęp do wszystkich swoich dysków sieciowych, ale również będziesz mógł dowolnie je przeszukiwać, dzielić się umieszczonymi na nich zasobami, a nawet kopiować czy przenosić konkretne pliki między różnymi chmurami. Co istotne jednak, podczas wszystkich tych operacji serwer Mult- Cloud pełni jedynie rolę pośredniczącą. Oznacza to, że zarówno dane umieszczone już na poszczególnych dyskach wirtualnych, jak i nowe pliki dopiero co do nich przesyłane, nie są przenoszone bądź zapisywane w macierzy nowej usługi. Dodatkowym zabezpieczeniem poufności twoich danych podczas transmisji jest zaawansowane, 256-bitowe szyfrowanie metodą AES. Jedynym ograniczeniem jest przy tym wielkość przesyłanych plików, która nie może przekroczyć 200 MB.

    Tworzenie konta w serwisie MultCloud

    Program ma postać usługi sieciowej, której panel kontrolny jest dostępny, na razie, jedynie przez przeglądarkę internetową. Przed powiązaniem w nim posiadanych dysków wirtualnych konieczne jest założenie konta na serwerze MultCloud. Pokazujemy, jak to zrobić.

    Krok 1

    Uruchom przeglądarkę internetową. Wpisz w niej adres strony www.multcloud.com, a następnie kliknij znajdujący się na niej pomarańczowy przycisk Create An Account, by rozpocząć proces rejestracji w serwisie.

    Krok 2

    Samo tworzenie konta jest banalnie proste i sprowadza się do kilku nieskomplikowanych czynności. Gdy na ekranie pojawi się formularz rejestracyjny, wypełnij go, wpisując w odpowiednie pola swój adres e-mailowy, wybraną nazwę użytkownika oraz wymyślone hasło wraz z jego potwierdzeniem. Na koniec kliknij przycisk Commit. Z wyświetlonego chwilę później komunikatu dowiesz się o pomyślnym zakończeniu rejestracji i wysłaniu e-maila niezbędnego do aktywacji konta.

    Obraz
    Obraz

    Krok 3

    Sprawdź swoją skrzynkę pocztową i odszukaj wśród e-maili wiadomość zatytułowaną: Activate Your MultCloud Account. W treści e-maila znajdziesz przycisk Activate Account, którego naciśnięcie wywoła okno przeglądarki z informacją potwierdzającą pełną aktywację konta. Aby przejść do ekranu logowania, wystarczy kliknąć odnośnik login lub Sign in. Od pierwszego kontaktu z panelem kontrolnym usługi dzielą cię już tylko dwa pola: Email i Password. Po wpisaniu w nich danych użytych do rejestracji konta i zatwierdzeniu ich przyciskiem Log in nowa, zbiorcza chmura stanie przed tobą otworem.

    Obraz
    Obraz

    Łączenie dysków wirtualnych i wspólne zarządzanie nimi

    Interfejs aplikacji jest bardzo skromny, ale i wyjątkowo intuicyjny. Czytelny podział na aktualnie wspierane usługi chmurowe, takie jak: Dropbox, Google Drive, SkyDrive, Box.net, Amazon S3 i SugarSync, pozwala na łatwą i szybką synchronizację wszystkich posiadanych e-dysków pod jednym szyldem. Późniejsze zarządzanie dostępną w ten sposób przestrzenią sieciową również nie nastręcza żadnych trudności.

    Krok 1

    Po zalogowaniu się do programu zobaczysz w oknie przeglądarki jego główny panel kontrolny. Zwróć uwagę na umieszczone w nim zakładki z charakterystycznymi ikonami popularnych dysków internetowych. Kryją się w nich opcje pozwalające na połączenie kont posiadanych w tych usługach z aplikacją MultCloud. Wystarczy, że wskażesz odpowiednią zakładkę, np. Dropbox, w polu Display Name określisz nazwę, pod jaką ma być widoczny twój e-dysk w programie, po czym klikniesz przycisk Add Dropbox Account.

    Obraz

    Krok 2

    W tym momencie program przywoła nowe okno przeglądarki, przekierowując je bezpośrednio na stronę logowania wybranej usługi. Niewielki komunikat, jaki się pojawi u góry ekranu poinformuje cię o celu przekierowania. Gdy tylko zalogujesz się do swojego konta, zostaniesz poproszony o wyrażenie zgody na dostęp aplikacji MultCloud do wszystkich plików i folderów znajdujących się na twoim e-dysku. W celu automatycznego zsynchronizowania obu usług musisz jedynie nacisnąć przycisk Allow. Chwilę później strona logowania do wybranej chmury zostanie zamknięta, a przeglądarka powróci do widoku panelu kontrolnego programu, prezentując już jednak zawartość dodanego właśnie dysku internetowego.

    Obraz

    Krok 3

    Po połączeniu możesz korzystać z przydzielonej ci w danej usłudze przestrzeni dyskowej jak z normalnej chmury, dodając do niej foldery, przesyłając bądź ściągając pliki, a nawet dzieląc się nimi ze znajomymi. Pozwalają na to opcje umieszczone na górnym pasku interfejsu programu oraz w rozwijanym menu kontekstowym. Do stworzenia wspólnie zarządzanej chmury potrzebujesz jednak jeszcze co najmniej jednego wirtualnego dysku.

    Obraz

    Krok 4

    Aby dodać go do listy, wróć do głównego panelu programu, klikając przycisk Add Cloud Drive, a następnie spośród zakładek wybierz usługę, którą chcesz zsynchronizować z MultCloud, i powtórz opisany już proces. Ponownie zezwól aplikacji na dostęp do twoich plików i folderów zgromadzonych na przypisywanym właśnie e-dysku, a po chwili zobaczysz jego zawartość w oknie programu.

    Krok 5

    Mając jednoczesny dostęp do dwóch dysków internetowych, możesz dowolnie kopiować dane między nimi. Wystarczy, że na bocznym pasku panelu kontrolnego rozwiniesz kliknięciem listę folderów w obu chmurach i aktywując jeden z dysków, wybierzesz z umieszczonych na nim plików te, które chcesz skopiować, a potem, przeciągając, zapiszesz je na drugim dysku. Postęp kopiowania widzisz na pasku.

    Obraz
    Obraz

    Wybrane dla Ciebie