Profesjonalny terminarz
Dzięki menedżerowi EssentialPIM Pro nie umknie ci żadna ważna informacja, kontakt mailowy, spotkanie czy inne istotne wydarzenie. Mamy ten program w pełnej, rocznej wersji na naszej płycie DVD.
EssentialPIM (w skrócie EPIM) to pomoc dla osób, które mają wiele przeróżnych rzeczy na głowie, a osobisty organizer przyda im się, by to wszystko uporządkować. W programie znalazł się nie tylko rozbudowany terminarz, ale także notatnik, lista zadań do wykonania oraz książka adresowa. Jest tu nawet prosty klient poczty e-mail. Wszystkie dodawane przez użytkownika wydarzenia, spotkania czy zadania można opatrzyć odpowiednim stopniem ważności, kolorem tła i przypomnieniem. Niemałym atutem programu jest możliwość synchronizacji danych z Microsoft Outlookiem czy smartfonem wyposażonym w mobilną wersję EPIM. Wszystkie zapisane informacje są chronione silnym algorytmem szyfrującym. Istnieje także możliwość umieszczenia programu w wersji przenośnej (portable) – na pendrivie – i korzystania z niego na dowolnym komputerze.
Przegląd interfejsu i korzystanie z aplikacji EPIM
Dzięki polskiej wersji językowej korzystanie z programu nie powinno sprawić nikomu problemu. Pokazujemy, jak dodawać informacje i nimi zarządzać.
Krok 1
Okno EPIM ma czytelny układ, typowy dla tego typu aplikacji. Lewy pasek daje dostęp do wszystkich modułów programu: terminarza, menedżera zadań, notatnika, menedżera kontaktów, klienta pocztowego, bazy poufnych informacji oraz kosza. W lewym dolnym rogu widoczny jest podręczny kalendarz. Wybierając moduł EPIM DZISIAJ (1), wywołasz listę zadań zaplanowanych na najbliższe dni.
Krok 2
TERMINARZ (2) może być wyświetlany na kilka sposobów: zadania na dany dzień ze szczegółowym podziałem na godziny; plan tygodniowy, miesięczny, roczny lub tablica, na której wyświetla się lista wszystkich zaplanowanych zadań.
Krok 3
Aby dopisać nowe zadanie na dany dzień, przejdź do terminarza, wskaż komórkę (datę i godzinę) rozpoczęcia zadania, wciśnij + Nowe zdarzenie i wybierz Nowe zadanie.
Krok 4
Pojawi się okno Nowe zadanie, w którym określ początek i koniec trwania zadania, miejsce, wybierz kategorię np. Osobiste, priorytet np. Wysoki, aktywuj przypomnienie i wpisz krótki opis. Zaakceptuj zmiany, klikając OK.
Krok 5
Wskazana komórka zostaje oznaczona w terminarzu. Gdy ją zaznaczysz myszką, w panelu ZADANIA (3) po prawej stronie wyświetli się dodatkowy tekst opisu. Listę zadań dodanych do terminarza możesz też przeglądać, wybierając na lewym pasku moduł ZADANIA.
Krok 6
Kolejnym elementem, jaki możesz tworzyć za pomocą programu EPIM, są notatki. Na lewym pasku kliknij NOTATKI (4) i naciśnij + Dodaj notatkę do głównego katalogu.
Krok 7
Wywołane zostaje okno, w którym wpisz tytuł notatki i wybierz dla niej ikonę. Możesz też „przypiąć” ją do systemowego pulpitu, zaznaczając pole Utwórz żółtą karteczkę. Wciśnij OK.
Krok 8
Powróciwszy do okna głównego, w środkowej jego części zobaczysz tytuł utworzonej notatki np. Ważne zadania. Przejdź do prawego panelu i wpisz tutaj treść. Jednocześnie do systemowego pulpitu przyklejona zostanie „żółta karteczka” z tą samą treścią:
Krok 9
Aby dodać do aplikacji EPIM kontakt, kliknij moduł KONTAKTY (5) i wciśnij + Dodaj kontakt. W oknie Nowy kontakt uzupełnij informacje teleadresowe o osobie, dodaj jej zdjęcie, datę urodzin, zajmowane stanowisko, przyporządkuj ją do grupy i wciśnij OK. Nowy wpis pojawi się w polu kontaktów. W ten sam sposób dodaj do bazy programu kolejne kontakty.
Krok 10
Możliwość zarządzania pocztą e-mail to dodatkowa funkcja aplikacji EPIM. Gdy pierwszy raz wskażesz moduł POCZTA (6), pojawi się okno z pytaniem, czy chcesz skonfigurować konto. Wciśnij Tak, wpisz nazwę użytkownika, adres skrzynki pocztowej i wciśnij Dalej. Następnie skonfiguruj serwery poczty przychodzącej i wychodzącej, uzupełnij dane logowania (nazwa konta, hasło) i naciśnij Zakończ.
Krok 11
Po powrocie do okna głównego z menu Narzędzia wybierz Wyślij i odbierz i kliknij nazwę skrzynki e-mail. Po chwili w panelu poniżej pojawi się struktura katalogów i rozpocznie się synchronizowanie danych z serwerem pocztowym.
Krok 12
Ostatnim typem informacji, jakie może przechowywać EPIM, są hasła i inne poufne informacje. Wybrawszy moduł HASŁA (7), kliknij przycisk + Dodaj wpis . W oknie Nowy wpis uzupełnij dane np. potrzebne do zalogowania się do serwisu online i wciśnij OK. W oknie aplikacji pojawi się nowododany wpis. Aby podejrzeć hasło, naciśnij ikonę z symbolem oka.