Serwis na odległość
Nie ze wszystkimi usterkami musisz poradzić sobie sam. Istnieje łatwy sposób, dzięki któremu może pomóc ci ktoś, kto znajduje się daleko od ciebie. Wystarczy, że oba komputery są podłączone do internetu i mają uruchomiony program TeamViewer. To narzędzie do zdalnego łączenia ze sobą komputerów i zarządzania nimi. Jest też idealne, gdy trzeba coś zrobić w systemie, do którego nie ma bezpośredniego dostępu. Nie powoduje wylogowania zdalnego użytkownika, który może na bieżąco obserwować wprowadzane zmiany.
Instalacja i wstępna konfiguracja
Najnowszą wersję programu zajdziesz na naszej płycie, a także na stronie producenta. Aplikacja jest bezpłatna do celów niekomercyjnych.
Krok 1
Program możesz instalować z domyślnymi ustawieniami albo w drugim kroku instalacji zaznaczyć opcje widoczne na poniższym obrazku. Można go również używać bez instalowania, zaznaczając Tylko uruchom.
Krok 2
Najważniejsze opcje programu wyświetlone są na karcie Zdalne sterowanie, w sekcji Zezwól na zdalne sterowanie. Za każdym razem, gdy ktoś zaplanuje zdalne połączenie z komputerem, będzie musiał podać ten identyfikator oraz hasło. Jeżeli poprosisz znajomego o pomoc, będziesz musiał mu je przekazać. Z kolei sekcja Zdalne sterowanie komputerem pozwala połączyć się z innym komputerem.
Krok 3
Po instalacji warto zmienić poziom zabezpieczeń sesji, który jest zbyt niski. Rozwiń menu Dodatki, wybierz Opcje i przejdź do kategorii Bezpieczeństwo. W sekcji Hasło generowane losowo znajduje się parametr Siła hasła, który mówi o tym, jak skomplikowane jest hasło generowane przez program, umożliwiające zdalny dostęp do lokalnego komputera. Standardowe 4 cyfry ktoś może łatwo podejrzeć, zerkając na ekran. Dlatego rozwiń tę listę i ustaw na niej przynajmniej Bezpieczne (8 znaków).
Krok 4
Kliknij kategorię Zaawansowane, następnie przycisk Pokaż opcje zaawansowane. Opcję Zachowaj bieżące zmień na Utwórz nowe. Kliknij OK, by zapisać zmiany.
Krok 5
Jeśli sam chcesz się połączyć ze swoim komputerem (np. z pracy do domu), może nie być przy nim nikogo, kto mógłby przesłać ci dane niezbędne do połączenia. W takich sytuacjach wystarczy ustawić tzw. hasło osobiste. By to zrobić, z menu Dodatki wybierz Opcje, przejdź do kategorii Bezpieczeństwo i w sekcji Osobiste hasło wpisz dwukrotnie hasło, które będzie cię upoważniało do nienadzorowanego dostępu do komputera.
Ustanawianie sesji i zdalna pomoc
Po wprowadzeniu zmian konfiguracyjnych dotyczących bezpieczeństwa można rozpocząć korzystanie z programu. Aby zdalny użytkownik mógł połączyć się z komputerem, musi mieć uruchomiony (niekoniecznie zainstalowany) program TeamViewer.
Krok 1
Dane potrzebne do połączenia wyświetlone są w panelu po lewej stronie okna. Zdalny użytkownik musi znać identyfikator oraz aktualne hasło dostępu. Jeżeli chcesz wygenerować nowe hasło, kliknij przycisk ze strzałką widoczny z prawej strony pola Hasło.
Krok 2
Za pomocą interfejsu programu można przesłać również zaproszenie Zaproś partnera, ale jedynie ogólne, bez szczegółów dotyczących danej sesji.
Krok 3
Gdy parametry sesji zostaną przekazane zdalnemu użytkownikowi, powinien on zacząć od wpisania identyfikatora w prawej części okna, w polu Identyfikator partnera. Jeżeli sesja ma służyć do zdalnego zarządzania systemem, pozostaw zaznaczoną domyślną opcję Zdalne sterowanie. Kliknij Połącz z partnerem.
Krok 4
Pojawi się okno Uwierzytelnianie TeamViewer. Podaj w nim hasło, a następnie kliknij Zaloguj się. Zobaczysz pulpit zdalnego komputera oraz wszystkie elementy interfejsu Windows.
Książka adresowa
Jeżeli często łączysz się na odległość z różnymi komputerami, każdorazowe wpisywanie identyfikatora może być kłopotliwe. Wtedy numery identyfikacyjne warto umieścić w książce adresowej, co przyspieszy uruchamianie sesji. Trzeba jedynie skonfigurować konto użytkownika programu. Gdy wprowadzisz zdalny identyfikator w pole Identyfikator partnera, kliknij gwiazdkę z prawej strony. Wpisz swój adres e-mailowy oraz hasło dostępu do konta TeamViewer i przejdź dalej. W pole Pseudonim wpisz przyjazną nazwę zdalnego komputera, kliknij Dalej i zakończ konfigurację. Następnym razem będziesz mógł nawiązać połączenie bezpośrednio z książki adresowej, która pojawia się w dodatkowym oknie. Warto pamiętać, że uruchamianie sesji z książki wiąże się jednak z koniecznością potwierdzania w zdalnym systemie.