Sony ułatwia zwroty na PS Store. Cofniemy niechciane zakupy gier, a nawet niektórych dodatków
Posiadacze konsol PlayStation mają niemały powód do radości, jako że zwrócenie omyłkowo zakupionych gier stało się właśnie znacznie prostszym zadaniem.
Do tej pory próby zwrócenia niechcianej gry kupionej za pośrednictwem PlayStation Store przypominały walkę z wiatrakami. Proces pochłaniał mnóstwo czasu, wymagał oczekiwania, a najczęściej i tak kończył się nie po myśli nabywcy. Tym bardziej cieszy, że Sony postanowiło wreszcie wprowadzić pełnoprawny system zwrotów z poziomu przeglądarkowej odsłony PS Store oraz mobilnej aplikacji PS App.
Sony ułatwia zwroty na PS Store
Powołując się na informacje zamieszczone na stronie wsparcia PlayStation, aby złożyć prośbę o uzyskanie zwrotu pieniędzy za zakup w PS Store, musimy zalogować się w serwisie, a następnie przejść do naszej historii transakcji. Na niej z kolei powinniśmy znaleźć pozycję, która nas interesuje (a raczej nie interesuje, skoro chcemy pozbyć się jej z naszego konta), po czym wcisnąć przycisk opatrzony etykietą "Poproś o zwrot środków".
Następnie pozostaje nam podążać za wyświetlanymi instrukcjami, aby wypełnić wniosek. Jeśli spełniliśmy wszystkie warunki, gra powinna zniknąć z naszego konta, a Sony zwróci pieniądze spożytkowane na jej zakup.
Oczywiście, żeby nie było zbyt kolorowo, proces ten został obwarowany szeregiem wymogów. Po pierwsze, możemy zwrócić jedynie treści, które zakupiliśmy przed upływem 14 dni. Jeśli w tym czasie zaczęliśmy pobierać lub transmitować daną produkcję, tracimy prawo do odstąpienia od umowy – nawet jeśli tej gry nie zdążyliśmy uruchomić. Wyjątek stanowią sytuacje, w których zakupiona zawartość jest obarczona jakimś błędem, acz nie doprecyzowano, na jakich zasadach wówczas Sony rozpatruje zwroty.
Co ciekawe, istnieje możliwość wystąpienia o zwrot środków wydanych na materiały eksploatacyjne w grze, tj. wszelkiej maści wirtualne waluty oraz dodatki w postaci skórek, emotek, i tym podobnych. W takim przypadku jesteśmy w stanie zrezygnować z zakupu tak długo, jak od momentu jego dokonania nie uruchomiliśmy gry, której on dotyczy.
Szczegółowe informacje na temat polityki zwrotów PlayStation Store znajdziemy na stronie wsparcia PlayStation.
Jakub Dmuchowski, dziennikarz pcformat.pl