AktualnościSteam w szczytowej formie. Padł nowy rekord jednoczesnych użytkowników

Steam w szczytowej formie. Padł nowy rekord jednoczesnych użytkowników

Należąca do Valve platforma przebiła w sierpniu próg 40 milionów jednoczesnych użytkowników. To jednak niejedyny powód do radości dla Gabe'a Newella i spółki, jako że ich twór przynosi coraz większe zyski, a za jego pośrednictwem sprzedaje się multum gier.

Steam
Steam
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Jak podaje portal Gam3s, 2025 był niezwykle dobrym rokiem dla Steama. Platforma Valve odnotowała zarówno nowy rekord jednoczesnych użytkowników, jak i zauważalny wzrost sprzedaży, a co za tym idzie również i generowanych przychodów. Rewelacje te zostały zaczerpnięte bezpośrednio z prezentacji, którą poprowadził Erik Peterson ze wspomnianej firmy podczas tegorocznej odsłony targów Gamescom.

Steam jest w szczytowej formie

Rekord jednoczesnych użytkowników na Steamie padł tego sierpnia, kiedy to zalogowanych było łącznie ponad 40 milionów użytkowników. Oczywiście nie wszyscy z nich spędzali akurat ten czas w grze, niemniej i aktywnych graczy było wówczas niemało, bo aż 12 milionów. Pozostali prawdopodobnie zajmowali się przeglądaniem sklepu, wybieraniem produkcji do ogrania ze swojej kupki wstydu, rozmawiali ze znajomymi lub po prostu mieli uruchomionego klienta w tle i zajmowali się pracą. Tak czy siak – przytoczone liczby robią wrażenie i stanowią niezbity dowód na to, że gaming na komputerach osobistych pozostaje nie tylko żywy, ale wręcz ma się tak dobrze, jak nigdy wcześniej.

Korzystając z okazji, Valve postanowiło pochylić się nad rynkami, w których zaobserwowano największy wzrost zainteresowania Steamem. Do grona takich państw zaliczyć można m.in. Stany Zjednoczone i Niemcy, a także Brazylię, Japonię oraz Chiny kontynentalne. Użytkownicy ostatniego ze wspomnianych krajów stanowią już prawdopodobnie największą grupę fanów tytułowej platformy, jako że chiński uproszczony stał się najczęściej wybieranym językiem Steama, przeganiając nawet angielski, który jeszcze do niedawna królował w tej kategorii. Na ten fakt zwróciliśmy już uwagę w przeszłości, przy okazji omówienia wyników sierpniowej ankiety przeprowadzonej przez usługę wśród swoich odbiorców.

Jak radzą sobie gry?

Pochwalono się również tym, że znacznej liczbie nowych produkcji udaje się wygenerować istotny przychód podczas pierwszych 30 dni swoich obecności na Steamie. W samym 2024 r. było przeszło 540 gier, które we wspomnianym okresie zarobiły więcej niż 250 tys. dolarów. Co ciekawe, duży zysk nie jest domeną ekskluzywną jedynie dla tytułów z segmentu AAA. Również mniejszym grom, czyli takim kosztującym poniżej 30 USD, udało się osiągnąć zauważalny sukces i dotrzeć do ogromna odbiorców. Co zaś tyczy się przychodów długoterminowych – w ubiegłym roku łącznie ok. 500 produkcji zebrało ponad 4 miliony dolarów, więc takich gier było dwukrotnie więcej, niż jeszcze pięć lat temu.

Mimo że tytuły premierowe sprzedają się na Steamie niczym świeże bułeczki, na znaczeniu zyskały także wszelkiej maści przeceny i wyprzedaże sezonowe. Dla przykładu, tegoroczna edycja wiosennej promocji wygenerowała o 19% większy przychód niż jej odsłona z 2024 roku. W przypadku wyprzedaży letniej wzrost był mniejszy (8%), aczkolwiek również odczuwalny.

Podsumowując – Steam stale się rozwija, a zainteresowanie grami na komputery osobiste wraz z nim. Warto przy tym zauważyć, że spory wkład w ten proces mają użytkownicy z Chin, którzy niedawno stali się dominującą siłą na platformie Valve.

Jakub Dmuchowksi, redaktor pcformat.pl

Źródło artykułu:Gam3s

Wybrane dla Ciebie